دومین توییت مشترک شاهزاده رضا پهلوی با چند چهره شناخته شده: سپاه پاسداران در فهرست گروه‌های ترویستی قرار گیرد

در دومین توییت مشترک شاهزاده رضا پهلوی، مسیح علی‌نژاد، نازنین بنیادی، علی کریمی و گلشیفته فراهانی آمده است: آغوش ملت ایران برای آن‌ها‌یی که جنایتی نکرده‌اند باز است؛ اگر به مردم بپیوندند

شاهزاده رضا پهلوی، نازنین بنیادی، علی کریمی، مسیح علی‌نژاد و گلشیفته فراهانی شامگاه یکشنبه، ۲۵ دی (۱۵ ژانویه)، در دومین توییت مشترک خود، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را نیروی «ترور و سرکوب و کشتار» خواندند و از جامعه جهانی خواستند که سپاه را در فهرست گروهای تروریستی قرار دهد.

در این توییت مشترک که همزمان در صفحه توییتر شاهزاده رضا پهلوی و چهار چهره دیگر به زبان‌های فارسی و انگلیسی منتشر شد،  شاهزاده رضا پهلوی، مسیح علی‌نژاد، نازنین بنیادی، گلشیفته فراهانی و علی کریمی نوشتند: «بیش از چهار دهه است که سپاه پاسداران در داخل و خارج ایران، ترور و سرکوب و کشتار می‌کند. درخواست از جامعه جهانی روشن است: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را در لیست تروریستی بگذارید.»

آن‌ها همچنین در این پیام مشترک توییتری تاکید کردند «آغوش ملت ایران برای آن‌هایی که جنایتی نکرده‌اند، باز است؛ اگر به مردم بپیوندند.»

در این متن مشترک، همه این شخصیت‌ها و چهره‌های بانفوذ و تاثیر‌گذار سیاسی و هنری و ورزشی، برای اشاره به سپاه پاسداران، هشتگ «سپاه پاسداران به مثابه یک گروه تروریستی» [#IRGCterrorists] را به‌کار گرفته‌اند.

این دومین پیام مشترک شاهزاده رضا پهلوی و چند شخصیت موثر سیاسی، مدنی، هنری، ورزشی است، پیام مشترک قبلی در نخستین دقایق بامداد یکم ژانویه ۲۰۲۳ منتشر شده بود و با انتشار این پیام‌های مشترک، به‌نظر می‌رسد که عملا ائتلافی از شخصیت‌ها و چهره‌های بانفوذ و تاثیر‌گذار سیاسی، با محوریت شاهزاده رضا پهلوی، دست‌کم به صورت غیررسمی، فعالیتش را آغاز کرده است.

در پیام مشترک قبلی که در نخستین دقیقه شروع سال جدید میلادی به وقت ایران منتشر شده بود، شاهزاده رضا پهلوی، مسیح علی‌نژاد، حامد اسماعیلیون، علی کریمی، نازنین بنیادی و گلشیفته فراهانی، همزمان با یکدیگر، متن مشترکی را منتشر کردند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در آن متن مشترک، سال ۲۰۲۲ میلادی سال «شکوه همبستگی ایرانیان» با هر باور و زبان و گرایش توصیف، و در ادامه ابراز امیدواری شده بود که سال ۲۰۲۳، با سازماندهی و همبستگی، سال پیروزی ملت ایران و «تحقق آزادی و عدالت» خواهد بود.

در آن متن کوتاه، بر لزوم سازماندهی و همبستگی گرایش‌های مختلف برای گذار از نظام جمهوری اسلامی ایران تاکید، و هشتگ «انقلاب ایران»، به ‌زبان انگلیسی در آن به‌کار گرفته شده بود.

دو پیام‌ مشترک توییتری شخصیت موثر سیاسی، مدنی، هنری، ورزشی ایران، در حالی منتشر شده است که پیش از این نیز شاهزاده رضا پهلوی، بارها از تمامی نیروهای مخالف نظام جمهوری اسلامی که بر چهار اصل «سکولاریسم»، «تمامیت سرزمینی»، «دموکراسی» و «برگزاری انتخابات آزاد برای تعیین نوع نظام سیاسی» باور دارند، دعوت کرده بود تا برای پیشبرد خیزش سراسری مردم ایران علیه نظام جمهوری اسلامی، متحد شوند.

انتشار دومین پیام توییتری مشترک، حامل این پیام است که ائتلاف شخصیت‌ها و چهره‌های بانفوذ و تاثیر‌گذار سیاسی، در مورد لزوم قرار گرفتن سپاه پاسداران در فهرست گروه‌های تروریستی نیز موضعی متحد و یکپارچه دارند.