شیلی، بازی سرنوشت‌ساز ایران در جام جهانی هندبال

اولین بازی تیم ملی هندبال در جام جهانی لهستان پنجشنبه شب مقابل حریف آمریکای جنوبی است

تیم ملی ایران اولین بار در سال ۲۰۱۵ به جام جهانی صعود کرد که به رده بیست‌و‌یکم رسید-مهر

جام جهانی هندبال از چهارشنبه شب با بازی فرانسه مقابل لهستان میزبان افتتاح شد و تیم ملی ایران پنجشنبه شب در اولین بازی‌اش با شیلی روبرو می‌شود. مونته‌نگرو و اسپانیا دو حریف بعدی تیم ملی ایران در گروه A به‌شمار می‌روند. مسابقات در هشت گروه چهار تیمی برگزار می‌شود و سه تیم از هر گروه به دور بعدی صعود می‌کنند. تیم‌ها در دور دوم به چهار گروه شش تیمی تقسیم می‌شوند که نتایج مسابقات دور اول هم لحاظ خواهد شد. دو تیم برتر هر گروه به یک چهارم نهایی می‌رسند و مسابقات از آن مرحله به صورت حذفی خواهد بود.
تیم ملی ایران اولین بار در سال ۲۰۱۵ به جام جهانی صعود کرد که به رده بیست‌و‌یکم رسید. این دومین تجربه ایران در جام جهانی هندبال است که به لطف کسب رده چهارم مسابقات قهرمانی آسیا به دست آمد. هدایت ایران در آن زمان به عهده مانولو مونتویای اسپانیایی بود، ولی از سمتش استعفا کرد و هدایت تیم در جام جهانی با وسلین وویوویچ مونته‌نگرویی است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)


تیم ملی هندبال ایران در روزهای گذشته چند بازی تدارکاتی در لهستان داشته است. آنها در تورنمنت چهارجانبه «کاتوویتس» با نتیجه ۲۷-۳۲ مغلوب لهستان شدند، ۳۱-۳۵ به بلژیک باختند و ۲۸-۲۹ مراکش را شکست دادند. تیم ملی هندبال همچنین توانست کره جنوبی را در یک بازی دوستانه ۳۰-۳۲ شکست بدهد.
انتظار می‌رود شیلی آسانترین حریف ایران باشد و پیروزی در این بازی می‌تواند برای صعود به مرحله بعد سرنوشت‌ساز شود. وویوویچ در پیش‌بینی عملکرد ایران در جام جهانی گفته است: «زمانی که گروه‌بندی مشخص شد، گفتم که روی کاغذ می‌توانیم شیلی را شکست دهیم و مقابل مونته نگرو پایاپای بازی کنیم اما رقابت با اسپانیا دشوار خواهد بود. قالب بازیکنان ما تجربه تورنمنت بزرگ را ندارند و ممکن است هر اتفاقی در جام جهانی رخ دهد اما تمام تلاش خود را می‌کنیم تا نتیجه خوبی بگیریم.»
محمد سیاوشی، علی رحیمی کازرونی، امیدرضا سرپوشی، مجتبی حیدرپور، پویا نوروزی‌نژاد، محمدرضا کاظمی، میلاد قلندری، محمد کیانی، یاسین کبیریان‌جو، سلامان بربط، علی کوهزاد، رضا یادگاری دهکردی، افشین صادقی، مهدی موسوی، محمدرضا اورعی، وحید مسعودی، مهرداد صمصامی، محمدمهدی بهنام نیا، شهاب صادق‌زاده و صابر حیدری بازیکنان تیم ملی هندبال در جام جهانی هستند و علیرضا موسوی و یونس آثاری به دلیل مصدومیت این تورنمنت را از دست دادند.

بیشتر از ورزش