چادرهای معلق جاذبه جدید گردشگری شارجه

این چادرها طراحی بسیار ساده‌ای دارند و فقط با پارچه و فولاد کرومولی و برای تحمل وزن دو نفر ساخته می‌شوند

یک شرکت معماری در امارات متحده عربی با طراحی یک اقامتگاه توریستی معلق در ارتفاع و بین دو کوه، فرصت شناور شدن در هوا و لذت بردن از مناظر زیبا و تجربه‌ای هیجان‌انگیز را در اختیار مهمانان قرار خواهد داد.

شرکت معماری آرد با همکاری مدیران توسعه شارجه به منظور ارتقای آگاهی زیست محیطی در حال ساخت این تفرجگاه است. شارجه سومین شهر پرجمعیت امارات است و مسجد النور و پارک المجز از جمله مقاصد گردشگری محبوب این ناحیه‌اند. حالا این پروژه جدید چشم‌ها را به روی زیبایی‌های طبیعی شهر هم باز می‌کند.

این پروژه با توجه به تصاویر کامپیوتری‌ که شرکت سازنده ارائه کرده است، ۱۰ واحد هرمی شکل است که با کابل‌های تعلیق نگه داشته می‌شوند و می‌توانند تا ارتفاع ۱۰۰ متر از سازه اصلی جدا و در هوا معلق شوند. این چادرها طراحی بسیار ساده‌ای دارند و فقط با پارچه و فولاد کرومولی (نوعی از فولاد کم‌آلیاژ که از فولاد کربنی سبک‌تر، قوی‌تر و بادوام‌تر است و در ساخت بدنه هواپیما، شاسی اتومبیل و دوچرخه‌های حرفه‌ای استفاده می‌شود) و برای تحمل وزن دو نفر ساخته می‌شوند.

مجموعه این چادرها روی یک سازه سبک که بین دو کوه محکم می‌شوند، قرار می‌گیرند و در شرایطی که سرعت باد آرام است، می‌توان آن‌ها را تا حدود ۱۰۰ متر پایین آورد؛ در غیر این صورت و در شرایط جوی ناآرام، آن‌ها روی سازه اصلی مستقر خواهند بود. ساکنان چادرها این امکان را دارند که ارتفاع آن را خودشان تنظیم کنند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

حریم خصوصی ساکنان با استفاده از پرده‌های مات در دو طرف در حالی تامین می‌شود که قسمت جلو چادرها از مواد شفاف ساخته شده است، تا منظره پیش رو بدون هیچ مزاحمتی قابل دیدن باشد. چیدمان داخلی چادرها نیز با توجه به کاربری موردنظر ساکنان برای کار، استراحت و ورزش قابل تغییر است.

این چادرها امکانات یک هتل مجلل را در اختیار مهمانان قرار خواهند داد. سرویس اتاق، سرگرمی و دسترسی به اینترنت بدون‌سیم از جمله این خدمات‌اند. علاوه بر حمام اختصاصی که در هر چادر طراحی شده است، مهمانان این مجموعه به یک مرکز آب گرم پنج ستاره در بالای کوه نیز دسترسی دارند.

شرایط اقامت در این اقامتگاه با توجه به فصل متغییر است. در حالی که در ماه‌های زمستان می‌توان در هر کدام از آن‌ها به مدت ۲۴ ساعت مستقر شد، در ماه‌های مه تا سپتامبر (اردیبهشت تا شهریور) فقط برای استفاده روزانه در دسترس‌اند.

وب‌سایت راب ریپورت قسمتی از بیانیه عمان ال اویس، معمار اماراتی و بنیان‌گذار شرکت معماری ارد، را منتشر کرد که می‌گوید: «در چادرهای شناور آرامشی شبیه مناطق بکر و از دسترس انسان را تجربه خواهید کرد. این آرامش همراه با مناظر زیبا در سراسر منطقه اطراف کمپ که امکان فعالیت‌هایی مثل کوهنوردی، پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری را در اختیار شما قرار می‌دهد، برقرار است.»

از جمله مواردی که شرکت معماری ارد به آن توجه ویژه‌ای داشته، رعایت امنیت مجموعه است. راب ریپورت از قول ال اویس می‌گوید: «کارکنان و مهندسان هتل برای مقابله با خطراتی مانند آتش‌سوزی، وزش باد، یا گیر کردن چادرها آموزش دیده‌اند. چنانچه یکی از چادرها گیر کند، با کمک کابل‌هایی که آن را مهار می‌کنند به سمت کوه، جایی که تیم کوهنوردی مستقر است تا مهمانان را به مکان امنی منتقل کنند، تاب می‌خورند. دغدغه اصلی ما امنیت مهمانان است و ما تمهیدات لازم برای این موضوع را در نظر گرفته‌ایم.»

مجموعه کمپینگ چادرهای معلق یکی از چند پروژه کمپینگ لوکس در سراسر جهان است. پروژه اقامتی اکلیوس لاج (Oculis Lodge) نیز اخیرا اعلام کرد که از بهار ۲۰۲۳ پذیرای مهمانان خواهد بود. این کمپینگ در کوه‌های کاسکید واشنگتن واقع است و ۱۲ واحد گنبدی‌شکل با نورگیرهای عظیم، سونای خصوصی و جکوزی دارد.

کمپ‌ چادرهای مخصوص بزرگسالان فورسیزن در مکزیک نیز امکانات لوکس مثل یک باشگاه ورزشی در فضای باز و یک ساحل خصوصی ارائه می‌دهد.

بیشتر از سفر