چه کسانی در خانواده سلطنتی بریتانیا تجربه حضور در جبهه جنگ داشتند؟

شاه چارلز سوم، شاهزاده ویلیام و شاهزاده اندرو، با وجود آموزش‌های نظامی، هیچ‌گاه به صورت رسمی در نبردی شرکت نکردند

بازتاب اعتراف شاهزاده هری به کشتن ۲۵ طالب در جریان ماموریت نظامی در افغانستان، باعث شد که رویکرد بریتانیا در این جنگ و نیز سوابق نظامی خاندان سلطنتی بریتانیا در مرکز توجه افکار عمومی این دو کشور قرار گیرد.  

شاهزاده هری، مانند برادر و پدر و عموهایش، سابقه حضور در ارتش دارد. او ۱۰ سال در ارتش بریتانیا خدمت کرد و دو ماموریت در افغانستان انجام داد. 

شاهزاده هری در سپتامبر ۲۰۰۴ آزمون صلاحیت لازم برای آموزش در سندهرست را پشت سر گذاشت. این آزمون، به ارزیابان ارشد ارتش کمک می‌کند تا بهترین‌ها را برای آموزش بیابند. این آزمون شامل تعدادی امتحان کتبی و کار عملی است که برای ارزیابی استعدادهای ذهنی، فیزیکی و عاطفی طراحی شده است.

به گفته وب‌سایت رسمی خاندان سلطنتی بریتانیا، شاهزاده هری پس از اتمام یک دوره تجربه کاری در مه ۲۰۰۵ وارد آکادمی نظامی سلطنتی سندهرست شد و با درجه کارآموز (Cadet) آموزش دید. در ۲۵ ژانویه ۲۰۰۶، کلارنس هاوس اعلام کرد که شاهزاده هری قرار است به دوره‌های «بلوز» و «رویالز» بپیوندد.

پس از اتمام موفقیت‌آمیز دوره، شاهزاده هری در ۱۲ آوریل ۲۰۰۶ به درجه «افسری» ارتش دست یافت. ملکه فقید همراه با دوک ادینبورو در رژه پادشاهی در آکادمی نظامی سلطنتی سندهرست، در مراسم ادای احترام نظامی هری حضور یافت.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

پادشاه چارلز سوم که در آن زمان شاهزاده ولز بود، همراه با کامیلا برای تماشای عبور شاهزاده هری در صف رژه، در مراسم شرکت کردند. شاهزاده ویلیام نیز با درجه افسر کارآموز در آنجا حضور داشت.

۲۸ فوریه ۲۰۰۸، وزارت دفاع تایید کرد که شاهزاده هری بیش از دو ماه در ارتش بریتانیا در هلمند، افغانستان، خدمت کرده است.

در آن زمان کلارنس هاوس در بیانیه‌ای نوشت: «شاهزاده هری بسیار مفتخر است که در عملیات‌ در کنار هم‌رزمان خود به کشورش خدمت می‌کند و کاری را که برای آن آموزش دیده است، انجام می‌دهد.»

برای حفظ امنیت او و همقطارانش، جزئیات این ماموریت اعلام نشد، تا زمانی که هری تصمیم گرفت درباره این بخش از زندگی خود در کتابش صحبت کند. 

شاهزاده هری که در هر دو دوره ماموریت نظامی در افغانستان، در استان هلمند فعالیت کرد که مرکز جنگ دولت پیشین این کشور علیه طالبان بود، در مورد کشتن ۲۵ طالب در جریان جنگ در افغانستان، در بخشی از کتابش نوشت: «این افراد در واقع آدم نبودند، بلکه مهره‌های شطرنجی بودند که باید کنار زده می‌شدند.»

اگرچه اغلب اعضای مذکر خانواده سلطنتی سابقه نظامی دارند، شمار اندکی از آنان تجربه حضور در جبهه جنگ داشته‌اند. 

شاهزاده فیلیپ در جنگ جهانی دوم  خدمت کرد، و شاهزاده اندرو در جنگ فالکلند شرکت داشت. شاه جورج و برادرش ادوارد هم  در جنگ جهانی اول از طرف بریتانیا در جبهه جنگ بودند. 

شاه چارلز سوم، شاهزاده ویلیام و شاهزاده اندرو، با وجود آموزش‌های نظامی، هیچ‌گاه به صورت رسمی در نبردی شرکت نکردند. 

ملکه الیزابت دوم به عنوان مکانیک خودرو برای شرکت در جنگ جهانی دوم آموزش دید، اما پیش از آنکه به خط مقدم فرستاده شود، جنگ به پایان رسید.  

بیشتر از جهان