کره جنوبی ممنوعیت واردات عروسک‌های انسان‌نمای جنسی را لغو کرد

اداره گمرک کره جنوبی گفت ورود عروسک‌های «شبیه خردسالان ممنوع است»

ایالات متحده، استرالیا و بریتانیا نیز واردات عروسک‌های مخصوص رابطه جنسی با کودکان را ممنوع کرده‌اند- Anthony WALLACE / AFP

سه سال پس از آن که دادگاه عالی کره جنوبی حکم به غیراخلاقی نبودن عروسک‌های پیکرکامل جنسی داد، این کشور منع واردات این عروسک‌ها را لغو کرد.

اداره گمرک کره روز دوشنبه با آزاد کردن واردات آن‌ها، گفت: «واردات قانونی عروسک‌های واقعی پیکرکامل بزرگسال‌نما مجاز است.»

این اداره در پی صدور این حکم دادگاهی و با عنایت به دیدگاه‌های وزارتخانه‌های دولت، از جمله وزارت برابری جنسیتی و خانواده این کشور، دستورالعمل‌های خود را بازبینی کرد.

البته این ممنوعیت در مورد نوع کودک‌نمای این عروسک‌ها همچنان پابرجا خواهد بود. اداره گمرک کره جنوبی گفت ورود عروسک‌های «شبیه خردسالان ممنوع است».

این اداره خاطرنشان کرد سایر کشورها، نظیر ایالات متحده، استرالیا و بریتانیا نیز واردات عروسک‌های مخصوص رابطه جنسی با کودکان را ممنوع کرده‌اند.

در حالیکه هیچ قانون یا مقرراتی برای ممنوعیت ورود این عروسک‌ها وجود ندارد، هر ساله به این علت که این کالاها به «سنت‌های زیبا و روحیه عمومی » این کشور آسیب می‌زند، صدها عروسک در گمرک ضبط می‌شود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

اداره گمرک از ژوئیه [واردات] عروسک‌های جنسی دارای بخش‌های خاصی از بدن را مجاز دانسته بود، ولی عروسک‌های پیکرکامل را نه.

تصمیم به رفع این ممنوعیت همچنین نشان از اقدامات آهسته و پیوسته کره جنوبی برای محدود کردن دخالت دولت در زندگی خصوصی مردم دارد. البته به گزارش اسوشیتدپرس، پیش‌بینی می‌شود که گروه‌های مدافع حقوق زنان و نهادهای محافظه‌کار به این اقدام اعتراض کنند.

واردکنندگان نیز از لغو این ممنوعیت استقبال کردند. لی سانگ-جین، رئیس پیشین یک شرکت داخلی، گفت«هرچند اندکی دیر، تصمیمی منطقی است.»

« به نظر ما دولت حق مردم ما را برای شادی‌جویی و استفاده [از عروسک جنسی] در زندگی خصوصی‌شان محدود کرده بود. افراد مختلفی [از عروسک‌ جنسی]  استفاده می‌کنند؛ از جمله آن‌هایی که به بیگانگی و رابطه‌گریزی جنسی‌ دچارند، یا کسانی که برای کاربردهای هنری به آن نیاز دارند.»

او افزود که هرچند مقام‌های کره‌ جنوبی از فروش عروسک‌های جنسی تولید داخل جلوگیری نمی‌کنند، کیفیت آن‌ها از نمونه‌های وارداتی پایین‌تر است.

لی همچنین افزود که شرکت سابق او تاکنون با طرح دعاوی، بیش از ۲۰ عروسک جنسی را از مسئولان گمرک اعاده کرده است و شکایت جداگانه‌ای هم برای گرفتن غرامت بابت تغییر شکل عادی عروسک‌های اعاده‌شده به علت دو سال توقیف بودن در گمرک، ارائه داده است.

در این میان، مسئولان گمرک گفتند که احتمالا هنوز بیش از هزار عروسک وارداتی از سال ۲۰۱۸ در اختیار این اداره است.

گزارش تکمیلی در خبرگزاری‌ها

© The Independent

بیشتر از جهان