به‌رغم اعلام آتش‌بس؛ نیروهای روسیه خط مقدم را بمباران کردند

ده‌ها شهرک و مواضع نیروهای اوکراینی در امتداد خط مقدم بمباران شدند

با وجود اعلام آتش‌بس نیروهای روسیه در اوکراین، گزارش‌ها نشان می‌دهد روز شنبه درگیری‌های شدیدی در مناطق اطراف شهر باخموت، در شرق اوکراین، و نیز در امتداد خط مقدم رخ داد.

ستاد کل نیروهای مسلح اوکراین نیز روز شنبه هفتم ژانویه (۱۷ دی‌ماه) در بیانیه‌ای اعلام کرد به‌رغم اعلام آتش‌بس روس‌ها، نیروهای روسیه ده‌ها شهرک و مواضع نیروهای اوکراینی را در امتداد خط مقدم بمباران کردند.

پنجشنبه گذشته، مقام‌های کرملین اعلام کردند ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه، به مناسبت فرا رسیدن کریسمس ارتدوکس‌ها، برای ۳۶ ساعت دستور آتش‌بس داده است. به‌موجب این فرمان نظامی، نیروهای روسیه در روزهای جمعه و شنبه دست به اسلحه نمی‌زنند.

مقام‌های نظامی اوکراین روز پنجشنبه در واکنش به اعلام آتش‌بس روس‌ها گفتند تا زمانی که نیروهای متجاوز روسیه از سرزمین‌های اشغالی خارج نشوند، هیچ آتش‌بسی را قبول نخواهند کرد.

خبرگزاری رویترز، شامگاه شنبه در گزارشی نوشت: در خیابان‌های ویران‌شده شهر باخموت، نیروهای داوطلب اوکراینی که برای نجات جان ساکنان باقی‌مانده‌ در شهر در منطقه حضور دارند با نظامیان روسیه درگیر شدند.

این شهر تا پیش از تهاجم روسیه به اوکراین در زمستان سال پیش، بیش از ۷۰هزار نفر جمعیت داشت و روز شنبه بار دیگر صحنه درگیری‌های شدید بود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

تداوم درگیری‌ها در اوکراین در حالی است که روز گذشته کاخ سفید اعلام کرد دولت آمریکا مجموعه کمک‌های نظامی تازه‌ای به ارزش ۳.۷۵ میلیارد دلار در اختیار اوکراین و همسایگانش، در جناح شرقی پیمان نظامی ناتو، قرار می‌دهد.

آخرین بسته از کمک‌های نظامی ایالات متحده به اوکراین، شامل خودروهای زرهی سنگین «بردلی» است. این خودروهای زرهی، برای نخستین بار است که در اختیار اوکراین قرار می‌گیرد.

خبرگزاری آسوشیتدپرس نیز شامگاه شنبه به‌نقل از ولادیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین، نوشت: کی‌يف از آمریکا، به‌خاظر گنجاندن خودروهای زرهی «بردلی»، در آخرین بسته از کمک‌های نظامی واشنگتن، قدردان است.

به‌گفته رئیس‌جمهوری اوکراین، خودروهای زرهی «بردلی»، دقیقا همان چیزی است که نیروهای اوکراینی در برابر نظامیان روسیه به آن نیاز دارند.

خودروهای زرهی سنگین «بردلی»، به‌دلیل قابلیت شلیک موشک‌های ضد‌تانک، به عنوان «قاتل تانک» شناخته می‌شود.

بیشتر از جهان