اقامت در ژاپن یک دلار؛ به شرط پخش زنده ویدئویی

مهمانان می‌توانند لباس‌های خود را نیز در محوطه کنار دستشویی و حمام عوض کنند  

کارکنان هتل «اکورا» در توکیو، سپتامبر ۲۰۱۹- Karyn NISHIMURA / AFP

یک هتل ژاپنی اتاقی را به قیمت فقط شبی ۷۰ پنی اجاره می‌دهد اما شرطی وجود دارد.

مهمانانی که می‌خواهند در اتاق شماره هشت بمانند باید موافقت کنند که به صورت زنده اقامت خویش را در یوتیوب پخش کرده تا در ازای آن اتاقی به قیمت ۱۰۰ ین یا ۱ دلار بگیرند.

 هتل «آساهی ریوکان» در شهر «فوکووکا» واقع در جزیره «کیوشو» در جنوب ژاپن، طرح پخش زنده ویدئویی را برای سود بردن در روز‌های آخر هفته از اتاقی نامحبوب که طرفداران چندانی نداشت، به کار بسته است.

 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

اقامت مهمانان در شبکه یوتیوب هتل با نام «هتل یک دلاری» که ۲۳۰۰ مشترک دارد، به صورت زنده پخش می‌شود.

پخش تصاویر اتاق فقط ویدئویی هستد و به همین خاطر مکالمه مهمانان ضبط نمی‌شود. مهمانان اجازه دارند چراغ اتاق را خاموش کنند و دوربین‌ها به داخل دستشویی دید ندارد. مهمانان می‌توانند لباس‌های خود را نیز در محوطه کنار دستشویی و حمام عوض کنند.  

چندین شرط و مورد دیگر نیز وجود دارد: «اعمال هرزگانه» ممنوع است و به مهمانان اخطار داده شده است که نباید اطلاعات مدارک شخصی خویش، مانند گذرنامه و کارت‌های بانکی، را نشان دهند.

تتسویا اینو، مالک هتل به سی‌ان‌ان گفت: «این هتلی بسیار قدیمی است و من به دنبال شیوه جدیدی برای تجارت بودم. هتل ما در ردیف هتل‌های ارزان‌ قیمت قرار دارد به همین خاطر باید چیز ارزشمند دیگری را به مشتریان ارائه دهیم، چیزی خاص که همه درباره آن حرف بزنند».

وقتی اتاق خالی از مهمان است، دوربین خود وی را نشان می‌دهد که در دفترش مشغول کار است.

این اولین‌باری نیست که طرحی عجیب در هتلی در ژاپن به کار گرفته شده است.

در ماه ژوییه هتل «هاندا اکسل» در توکیو یک اتاق مجهز خلبانی به راه انداخت که به مهمانان اجازه می‌دهد برای ۹۰ دقیقه شبیه‌سازی پرواز هواپیما را تجربه کنند.

© The Independent

بیشتر از زندگی