ساختمان شماره ۱۰ با سلیقه لوکس ریشی سوناک و همسرش دکور شد

 سوناک‌ها قرنیزهای مطلای دست‌ساز و پرده‌های منگوله طلایی سفارش داده‌اند

نخست‌وزیر و همسرش تصمیم گرفتند به اثاثیه «بسیار کهنه» جورج آزبورن سروشکل تازه‌ای بدهند-TOBY MELVILLE / POOL / AFP

طراح شخصی ریشی سوناک و آکشاتا مورتی فاش کرد که آن‌ها برای نوسازی آپارتمان بالای ساختمان شماره ۱۰ [دفتر نخست‌وزیری بریتانیا] دکور جدید «مجللی» خریده‌اند.

به گفته جان چالیس، از مبلسازان تشکیلات ریچموند سوناک، نخست‌وزیر و همسرش تصمیم گرفتند به اثاثیه «بسیار کهنه» جورج آزبورن سروشکل تازه‌ای بدهند.

این طراح به نشریه تتلر (Tatler) گفت که «پرده‌های مجلل» و مبل‌های مخمل «به رنگ جواهرات» را در قسمت‌های ورودی آپارتمان گذاشته‌ است– و درمورد کوسن‌ها گفت که مثل «اثر هنری»‌اند.

او گفت که پرده‌های اتاق مشرف به باغ «با دست‌ چین داده و با منگوله‌های سنگین هماهنگ به رنگ قرمز و طلایی و عاج دمشق» کنار نگه داشته شده‌اند.

چالیس افزود: «قرنیزهای پر نقش‌ونگار با دست طلاکاری شده و فرشی سفارش داده‌اند که تقریبا کل اتاق را می‌پوشاند.»

این زوج ثروتمند تصمیم گرفتند بعد از بازسازی پرحاشیه بوریس جانسون در آپارتمان بالایی شماره ۱۱– برنامه‌ای پیچیده که یک حامی مالی حزب محافظه‌کار و محافظه‌کاران پولش را پرداختند و بعد نخست‌وزیر وقت هزینه آن را پرداخت کرد، آن را با هزینه و سلیقه خودشان نوسازی کنند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

جانسون برای کارهایی– از جمله کاغذ دیواری طلایی رولی ۸۴۰ پوند– که هزینه آن دست‌کم ۱۰۰ هزار پوند بیشتر از کمک‌هزینه ۳۰ هزار پوندی برای خانه بود که به نخست‌وزیران پرداخت می‌شد، از لولو لیتل، طراح داخلی، استفاده کرد. 

سوناک تصمیم گرفت خانواده‌اش در آپارتمان بالای شماره ۱۰ زندگی کنند و تصمیم‌گیری در مورد اثاثیه خانواده جانسون در آپارتمان شماره ۱۱ را به جرمی هانت، صدراعظم، سپرد.

چالیس گفت که زندگی خانواده سوناک نسبت به خانواده جانسون «زرق‌وبرق» کمتری خواهد داشت و گفت، خانم مورتی «از اینکه درگیر طراحی مجدد شود و به این کار کمک کند، نمی‌ترسد».

اطلاعات شخصی مورتی در شماره فوریه تتلر، که جزئیات آن در تایمز منتشر شد، جزئیات تازه‌ای از تصمیم برای انصراف از وضعیت مالیاتی‌‌اش را نشان می‌دهد.

این موضوع پیش‌تر در سال جاری که ایندیپندنت فاش کرد همسر سوناک، دختر یک سرمایه‌دار میلیارد حوزه فناوری اطلاعات، وضعیت مالیاتی غیرمقیم‌ داشته است، به تیتر اول اخبار تبدیل شد.

یکی از مشاوران به این نشریه گفت که «او و ریشی به این نتیجه رسیدند» که مورتی قبول کند برای درآمد خارج از کشورش به بریتانیا مالیات بپردازد.

دوستی افزود: «او در خانواده موفقی بزرگ شده است. منطقی بود که کارها را به روش مالیاتی کارآمدی انجام بدهد. به علاوه، غیرقانونی هم نبود. اما با توجه به نقش سیاسی ریشی، کار درستی به نظر نمی‌رسید.»

حزب کارگر از دولت خواسته که [معافیت] مالیاتی غیرمقیم‌ها را لغو کند و از پول به‌دست‌آمده برای آموزش نسل جدیدی از کارکنان ان‌اچ‌اس (NHS) استفاده کند. اما سوناک ادعا می‌کند این اقدام باعث می‌شود ثروتمندان بیشتری بریتانیا را ترک کنند و این برای دولت هزینه خواهد داشت.

با این حال، جرمی هانت، صدراعظم بریتانیا، بعدا به‌اجبار اعتراف کرد که نمی‌دانست خلاصی از این خلاء قانونی چقدر دشوار است. به مقام‌های خزانه‌داری دستور داده‌اند که ارقام را بررسی کنند.

© The Independent

بیشتر از جهان