راشد خان کاپیتان تیم ملی کریکت افغانستان در بازی‌های ۲۰ آوره شد

راشد خان یکی از مشهورترین بازیکنان کریکت در سطح جهان است

در اعلامیه‌ی کریکت بورد افغانستان ذکر شده است که راشدخان تا حالا در ۷۴ رقابت بین‌المللی  20 آوره و ۸۶ رقابت بین‌المللی شرکت کرده است- کریکت بورد افغانستان

«کریکت بورد» افغانستان اعلام کرد که راشد خان، توپ انداز مشهور، به‌عنوان کاپیتان تیم ملی افغانستان در بازی‌های ۲۰ آوره منصوب شده است. پیش‌تر این مسئولیت به عهده محمد نبی بود.

در بیانیه کریکت بورد افغانستان که پنجشنبه ۷ دی (۲۹ دسامبر) منتشر شده، آمده است که میرویس اشرف، رئیس عمومی کریکت بورد افغانستان، از راشد خان به‌عنوان بازیکن مطرح و مشهور کریکت نام برده و ابراز امیدواری کرده است که او بتواند در سمت کاپیتان تیم ملی کریکت افغانستان مسئولیتش را در قبال این تیم انجام دهد.

در این بیانیه به نقل از آقای اشرف آمده است: «راشد خان قبلا نيز افتخار کاپیتانی تیم ملی را داشته است و همه بازیکنان از او راضی‌اند. مطمئنم او در مقایسه با گذشته از عهده این مسئولیت به‌خوبی برمی‌آید و با وجود او تیم ملی کشور به مراحل جدیدی از موفقیت دست خواهد یافت.»

راشد خان یکی از مشهورترین بازیکنان کریکت در سطح جهان است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در بیانیه کریکت بورد افغانستان آمده است که راشد خان اطمینان داده که در سمت کاپیتان تیم ملی کریکت افغانستان تلاش خواهد کرد: «بدون شک اين یک افتخار بزرگ است که رهبری اداره [کریکت بورد افغانستان] اين مسئولیت بزرگ کاپيتانی مسابقات ۲۰ را به من سپرد، گرچه اين کار سخت و دشوار است، اما عرق ريختن برای کشور بايد در اولويت باشد. بعد از این نیز تلاش خواهم کرد که برای کشور و هموطنانم افتخارات بیاورم و تيم ملی را به سرحدی برسانم که آرمان و خواسته هموطنانم است.»

در بیانیه کریکت بورد افغانستان ذکر شده است که راشد خان تاکنون در ۷۴ رقابت بین‌المللی ۲۰ آوره و ۸۶ رقابت بین‌المللی شرکت کرده است.

در این بیانیه آمده است: «راشد خان در لیگ‌های بین‌المللی شرکت کرده است. او ۳۶۰ مسابقه بین‌المللی ۲۰ آوره انجام داده که ۴۹۰ ویکت به دست آورده است و در کارنامه‌اش موفقیت‌ها و افتخارهای زیادی را به ثبت رسانده است.»

بازی کریکت در میان شهروندان استان‌های شرقی و جنوبی افغانستان از محبوبیت زیادی برخوردار است و تمامی بازیکنان از قوم پشتون‌اند. تک‌قومی بودن تیم ملی کریکت انتقادهایی هم به همراه داشته است.

 تیم ملی کریکت افغانستان یکی از قدرتمندترین تیم‌های کریکت در سطح جهان است.

مهاجران افغان در پاکستان تیم کریکت افغانستان را در دهه ۹۰ میلادی ایجاد کردند، اما پس از سقوط رژیم طالبان با حمله ائتلاف جهانی به رهبری ایالات متحده آمریکا در ۲۰۰۱ میلادی‌، این تیم فعالیتش را در افغانستان آغاز کرد.

راشد خان، محمد نبی، مجیب‌الرحمان زدران، محمد شهزاد محمدی و حمید حسن، پنج تن از چهره‌های مشهور کریکت افغانستان‌اند که هرکدام با القابی همچون بهترین توپ‌انداز جهان، پرسرعت‌ترین بازیکن و توپ‌انداز نخبه در مسابقات مختلف تقدیر و ستایش شده‌اند.

طالبان بیش از ۱۶ ماه است که بر افغانستان حکومت می‌کند، اما در رقابت‌های ورزشی از پرچم سه رنگ افغانستان به‌جای پرچم طالبان استفاده می‌شود. تیم کریکت افغانستان نیز با همین پرچم سه رنگ و سرود ملی افغانستان در مسابقات شرکت کردند.

اعضای تیم کریکت افغانستان، روز پنجشنبه ۷ دی، با سراج‌الدین حقانی، رهبر شبکه حقانی و وزیر داخله (کشور) طالبان در کابل دیدار کردند.

بیشتر از ورزش