بارسا در تعقیب رئال؛ بنزما در تعقیب لواندوفسکی

جنگ قهرمانی دو رقیب سنتی لالیگا با حضور دو گلزن تراز اول در خط حمله

بنزما با دو گلی که زد، تعداد گل‌های خود را در این فصل لالیگا به سه رساند- Cabrera REUTERS/Pablo Morano

رئال مادرید چیزی نمانده بود که در خانه اسپانیول متوقف شود، ولی با دو گل دقایق پایانی بنزما، به برتری سه بر یک رسید تا در پایان هفته سوم لالیگا با ۹ امتیاز صدرنشین بماند. ساعاتی پیش از این بازی، بارسا موفق شده بود رئال وایادولید را با چهار گل درهم بکوبد و با هفت امتیاز در تعقیب رئال مادرید است. ستاره بارسا در این بازی روبرت لواندوفسکی بود که دو گل زد و با چهار گل زده، صدرنشین گل‌زن‌های لالیگا است.

لالیگا فصل گذشته تحت سلطه رئال مادرید و البته بنزما، کاپیتان و گل‌زن آن، بود. در فصلی که بارسا با کومان شروع ضعیفی داشت، رئال توانست در صدر جدول فاصله زیادی بگیرد و گل‌ها و پاس‌گل‌های بنزما کلیدی بود که هر قفلی را باز می‌کرد. در پایان فصل، رئال با ۱۳ امتیاز اختلاف با بارسا، قهرمان شد و بنزما با ۲۷ گل زده، آقای گل لالیگا. رئال لیگ قهرمانان اروپا را هم برد تا مهاجم فرانسوی، به نامزد بی‌رقیب کسب توپ طلا تبدیل شود.

بارسا برای فصل جدید تیم فوق‌العاده‌ای ساخته و مصمم است که به برتری رقیب سنتی‌اش پایان بدهد. ژاوی که از میانه فصل پیش جانشین کومان شد، بازیکنان خوبی اضافه کرده است که لواندوفسکی در صدر آنان است. ماشین گل‌زنی لهستانی که سال‌ها با پیراهن بایرن مونیخ درخشید، یکی از معدود گزینه‌هایی بود که می‌توانست از نظر گل‌زنی با بنزما برابری کند. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

لواندوفسکی در برابر وایادولید دو گل استادانه زد و ژاوی هم در پایان بازی در تمجید او گفت: «علاوه بر گل‌ها، زمان‌سنجی او برای دریافت توپ، حرکات، و محافظتش از توپ فوق‌العاده است. او یک رهبر بالفطره است. داشتن او فوق‌العاده و نعمت است. الگو است؛ تلاشگری مادرزاد. فروتن است و برای تیم تلاش می‌کند. یاور کادر فنی است و با جوان‌ترها صحبت می‌کند. او در بازی تفاوت را رقم می‌زند.»

بنزما هم با دو گلی که زد، تعداد گل‌های خود را در این فصل لالیگا به سه رساند و نمی‌خواهد به لواندوفسکی فرصت فرار بدهد. او در دقیقه ۸۸ گل برتری را زد و در ثانیه‌های پایانی، ضربه ایستگاهی را به تور دروازه اسپانیول رساند.

آنچلوتی در نشست خبری به یکی از خبرنگاران که پرسید، آیا بنزما با هدف رقابت با لواندوفسکی و آقای گلی پشت ضربه ایستگاهی رفت، گفت: «بله، قطعا همین طور است. تقریبا از این بابت مطمئنم.»

پیش‌بینی می‌شود که این فصل رئال و بارسا رقابت نزدیکی برای قهرمانی داشته باشند؛ همان‌طور که لواندوفسکی و بنزما جدال نزدیکی برای «آقای گل» شدن دارند.

بیشتر از فوتبال