طرح دانشمندان برای ساخت نیروگاه‌های بادی در مریخ

در دسترس بودن و قابل اعتماد بودن انرژی، یکی از بزرگترین و مهمترین مشکلات در سفر به این سیاره است

این نیروگاه‌ها می‌توانند به تنهایی یا در کنار سایر منابع انرژی جایگزین استفاده شوند- Canva

دانشمندان گفته‌اند نیروگاه های بادی می‌توانند انرژی لازم برای حیات در مریخ را تامین کنند.

بسیاری از سازمان‌های فضایی امیدوارند که در دهه‌های آینده، انسان‌ها را به مریخ ببرند تا در سیاره سرخ اقامت کنند. این ماموریت‌های با سرنشین، به مقادیر قابل‌اعتماد و قابل‌توجهی انرژی نیاز دارند تا [انسان‌ها] بتوانند انرژی لازم برای حیات خود را در این سیاره غیرقابل سکونت تامین کنند.

در دسترس بودن و قابل اعتماد بودن انرژی، یکی از بزرگ‌ترین و مهم‌ترین مشکلات در آن سفرها به این سیاره است. و دانشمندان هنوز مطمئن نیستند که آیا چنین انرژی پایداری را می‌توان در آنجا یافت یا نه.

چنین انرژی می‌تواند به روش‌های مختلفی از جمله خورشیدی و هسته‌ای تولید شود. اما بر اساس یک مطالعه جدید، این سیاره با استفاده از توربین‌هایی که می‌توانند روی آن نصب شوند، نیروی باد را نیز مهار و پشتیبانی می‌کند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این می‌تواند مشکلات منابع انرژی رقیب را که ممکن است برای هر کسی که در مریخ زندگی می‌کند خطرناک باشد برطرف کند. به عنوان مثال، تغییرات فصلی در میزان نور روی سطح می‌تواند به این منجر شود که انرژی خورشیدی در نوسان باشد، و انرژی هسته‌ای می‌تواند خطرناک باشد.

مشخص نیست که آیا شرایط اقلیمی مریخ برای تولید انرژی کافی از طریق نیروی باد مناسب است یا خیر. اما مطالعه جدید - که از «پیشرفته‌ترین مدل اقلیمی سراسری مریخ» استفاده می‌کند و پژوهشگران ناسا را شامل می‌شود - دریافت که سرعت باد در برخی از مکان‌های فرود پیشنهادی برای تامین انرژی کافی مناسب است.

پژوهشگران پیشنهاد می‌کنند که این نیروگاه‌ها می‌توانند به تنهایی یا در کنار سایر منابع انرژی جایگزین استفاده شوند.

برای مثال، توربین‌های بادی می‌توانند انرژی کاهش‌یافته تولید شده را در زمانی که تغییرات فصلی در آب و هوا، استفاده از انرژی خورشیدی را دشوارتر می‌کند، جبران کنند.

پژوهشگران دریافتند که تنها با انرژی خورشیدی، سرنشینان آینده می توانند حدود ۴۰ درصد بیشتر از نیاز خود انرژی تولید کنند. اما با کمک توربین‌ها، این میزان می‌تواند بیش از ۶۰ تا ۹۰ درصد بیشتر باشد.

این مقاله «ارزیابی ظرفیت منابع انرژی بادی برای ماموریت‌های انسانی آینده به مریخ» که در پایان، خواستار تحقیقات بیشتر در مورد توربین‌های بادی در مریخ می‌شود، این هفته در «نیچر آسترونومی» منتشر شده است.

© The Independent

بیشتر از علوم