زلنسکی: ایستادگی و استقلال اوکراین مدیون کمک آمریکا است

ارائه سامانه دفاع هوایی پاتریوت مهم‌ترین بخش از بسته کمک‌های جدید نظامی آمریکا به اوکراین است

ولودیمیر زلنسکی، رئيس جمهوری اوکراین، شامگاه چهارشنبه در نخستین سفر خارجی خود بعد از حمله روسیه به این کشور، در کاخ سفید با جو بایدن، رئيس‌ جمهوری آمریکا، دیدار کرد. او در جریان یک نشست مشترک خبری، ایستادگی و استقلال اوکراین را مدیون کمک‌های نظامی ایالات متحده دانست.

محور اصلی صحبت‌های شامگاه چهارشنبه دو رئیس‌جمهور در کاخ سفید، ادامه کمک‌های ایالات متحده به اوکراین، در راستای ایستادگی در برابر حملات نیروی‌های روسیه بود.

تحویل یک آتش‌بار سامانه دفاع هوایی پاتریوت به اوکراین، با قابلیت شلیک هشت موشک، مهم‌ترین بخش از بسته کمک‌های نظامی جدید آمریکا به اوکراین است.

بایدن در ابتدای صحبت‌های خود در نشست مشترک خبری با زلنسکی گفت: یک بسته از کمک‌های جدید نظامی ایالات متحده، به ارزش ۱.۸ میلیارد دلار، شامل سامانه دفاع هوایی پاتریوت، در اختیار کی‌يف قرار می‌‌‌گیرد.

ALEX WONG / AFP

انتظار می‌رود اوکراین از این سامانه دوربرد دفاع هوایی، برای حفاظت از مناطق حساس شهر کی‌یف، پایتخت اوکراین، در برابر حملات هوایی و موشکی روسیه استفاده شود.

به‌گفته زلنسکی، ارائه موشک‌های پاتریوت به اوکراین، «گام بسیار بلندی» برای امنیت اوکراین به‌شمار می‌رود.

به‌گفته رئیس‌جمهوری اوکراین، این کشور تنها با اتکا به این سامانه دفاع هوایی می‌توان به‌طور کارآمد جلوی حملات روسیه به زیرساخت‌ها و مردم اوکراین را بگیرد.

زلنسکی از روسیه به‌عنوان یک «کشور تروریستی» یاد کرد که به مردم و زیرساخت‌های غیرنظامی این کشور حمله می‌کند.

رئیس‌جمهوری اوکراین، در جریان نشست مشترک مطبوعاتی شامگاه چهارشنبه، چند مرتبه از آمریکا برای ارائه کمک‌های نظامی و غیرنظامی به اوکراین تشکر کرد و گفت: استقلال این کشور، بدون کمک‌های نظامی ایالات متحده ممکن نبود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

بایدن نیز در بخش دیگری از صحبت‌هایش گفت: نگرانی از بابت اتحاد و همبستگی درون کشورهای عضو «ناتو» ندارد.

 به‌گفته رئیس‌جمهوری آمریکا، تهاجم نظامی روسیه به اوکراین، باعث تقویت ائتلاف نظامی اعضای ناتو شده است.

خبرگزاری آسوشیتدپرس بامداد پنجشنبه ۲۲ دسامبر (اول دی‌ماه) در گزارشی نوشت: هرچند مقام‌های بلندپایه دولت آمریکا، تاکید می‌کند تا هر زمانی که جنگ اوکراین طول بکشد، ایالات متحده به ارائه کمک‌های خود به کی‌يف ادامه می‌دهد، اما واقعیت این است که در میان مردم آمریکا و اعضای کنگره، این پرسش مطرح است که جنگ اوکراین و کمک‌های آمریکا، قرار است تا چه زمانی ادامه داشته باشد؟

به‌گزارش آسوشیتدپرس، از ابتدای شروع تهاجم نظامی روسیه به اوکراین، در فوریه سال جاری میلادی، دولت بایدن در مجموع ۲۱.۳ میلیارد دلار کمک نظامی در اختیار کی‌یف قرار داده است.

بیشتر از جهان