وزیر دفاع اسرائیل: از فرصت اعتراض‌ها باید برای توافق هسته‌ای بهتر استفاده کرد

به‌‌گفته وزیر دفاع اسرائیل، جامعه جهانی باید در برابر حکومت ایران هماهنگ و متحد عمل کند

در آستانه تغییر دولت در اسرائيل، بنی گانتز، وزیر دفاع این کشور، ضمن اشاره به اعتراض‌های فعلی در ایران، گفت: جامعه جهانی باید از خیزش سراسری در ایران به‌عنوان فرصتی برای اعمال فشارهای بیشتر علیه جمهوری اسلامی استفاده کند تا در نهایت حکومت ایران به یک توافق هسته‌ای تازه و بهتر تن دهد.

روزنامه اسرائیلی معاریو روز سه‌شنبه ۲۰ دسامبر (۲۹ آذرماه) در گزارشی به‌نقل از وزیر دفاع اسرائیل نوشت: همان طور که کشورهای عضو پیمان نظامی «ناتو»، به‌طور هماهنگ و متحد در قبال جنگ اوکراین اقدام می‌کنند، اسرائیل هم باید جامعه جهانی را زیر فشار بگذارد تا پیش از اینکه حکومت ایران به تسلیحات اتمی دست پیدا کند، به‌طور هماهنگ علیه سیاست و برنامه‌های نظامی حکومت ایران اقدام شود.

به‌‌گفته وزیر دفاع اسرائیل، حکومت ایران، صرفا خطری برای امنیت اسرائیل نیست و یک چالش و تهدید بین‌المللی به‌شمار می‌رود.

رئیس پیشین ستاد کل نیروهای مسلح اسرائيل در نشست سالانه رسانه‌های یهودی که دولت اسرائيل آن را برگزار می‌کند، گفت: مسئله زمان در قبال حکومت ایران بسیار مهم است.

به‌گفته وزیر دفاع دولت اسرائيل، حکومت ایران در حال حاضر با بحران داخلی، مشکلات اقتصادی و واکنش‌های شدید بین‌المللی، در خصوص همکاری‌های نظامی با روسیه، رو‌به‌رو است و این یک فرصت است.

به‌گفته بنی گانتز این شرایط، در مجموع فرصتی در اختیار جامعه بین‌المللی قرار داده است تا با اعمال فشار بیشتر حکومت ایران را مجبور کند تا به یک توافق هسته‌ای بهتر تن دهد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به‌باور وزیر دفاع اسرائیل، پیش از آن که خیلی دیر شود، لازم است روی روش‌های پیشگیرانه در برابر حکومت ایران تمرکز شود.

مقام‌های مختلف دولتی و نظامی اسرائیل، بارها تاکید کرده‌اند که هرگز اجازه نخواهند داد حکومت ایران به سلاح‌های هسته‌ای دست پیدا کند. با این حال، در داخل خود دولت یا ارتش اسرائیل، بر سر چگونگی بازدارندگی حکومت ایران، اختلاف وجود داشته است.

تاکید وزیر دفاع اسرائیل برای رسیدن به یک توافق بهتر با حکومت ایران در حالی مطرح می‌شود که به باور بسیاری از کارشناسان، گفت‌وگوهای هسته‌ای کشورهای غربی با حکومت ایران، بر سر احیای توافق هسته‌ای برجام، به‌طور کامل در بن‌بست قرار دارد.

روز سه‌شنبه ویدئوی از جو بایدن، رئيس‌جمهوری آمریکا، منتشر شود، که در این ويدئو، رئیس‌جمهوری آمریکا آشکارا می‌‌گوید توافق هسته‌ای برجام «مرده» است. اما بنا به «دلایل زیادی»، این مسئله را به‌طور رسمی اعلام نمی‌‌شود.

بیشتر از جهان