پرسپولیس؛ اسلحه بدون فشنگ دربی

گل‌محمدی در بازی حساس مقابل استقلال هیچ‌یک از دو مهاجم خارجی‌ خود را ندارد

مصدومیت شیخ دیاباته و خروج  یورگن لوکادیا از ایران ضربه‌ای به گل‌محمدی بود که می‌خواست دربی را با دو مهاجم خارجی‌اش شروع کند- خبرورزشی 

فوتبال ایران امیدوار است که در پایان یک تعطیلی طولانی با دربی پایتخت به صدر اخبار ورزشی برگردد، ولی در این بازی از تماشاگر خبری نخواهد بود و فوتبال بی‌تماشاگر چندان معنایی ندارد. در روزهای خیزش سراسری مردم ایران، برگزاری دربی با حضور تماشاگران می‌توانست فرصتی برای شهروندان معترض ایرانی باشد. اما برای حکومت جمهوری اسلامی ایران، فوتبال با تماشاگر، امنیتی محسوب می‌شود.

مصدومیت هفته گذشته شیخ دیاباته ضربه‌ای به گل‌محمدی بود که می‌خواست دربی را با دو مهاجم خارجی‌اش شروع کند. اماشوک بزرگ‌تر زمانی به پرسپولیس وارد شد که خبر رسید یورگن لوکادیا، دیگر مهاجم خارجی‌اش، به دلیل مشکلات خانوادگی خواهان ترک تهران است. لوکادیا که با شش گل زده، بهترین گلزن لیگ ایران است و امید اول گلزنی پرسپولیس در دربی بود، در آستانه این بازی راهی کشورش شد تا برنامه‌های تیمش کاملا به هم بریزد.

گل‌محمدی در نشست خبری درباره غیبت گلزن اصلی تیمش گفت: «اتفاقا در آخرین تمرینی که حضور داشت، خیلی سرحال بود و پیگیر دربی. فیلم یکی از دربی‌ها را از بچه‌های آنالیز گرفته و برای دربی تمرکز کرده بود. واقعا نمی‌دانم پس از تمرین چه اتفاقی افتاد که تصمیم گرفت از ایران خارج شود. هنوز خودم هنگ کرده‌ام که دلیل این کار و تصمیمش چه بوده است.کاری که می‌توانم انجام دهم، فراموش کردن این مسئله است و باید به بازیکنان روحیه بدهم تا با جان و دل بازی کنند.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

مهاجمان دیگر پرسپولیس عبارتند از مهدی عبدی، حامد پاکدل و امید عالیشاه. با این حال، ممکن است گل‌محمدی بخواهد با یک مهاجم بازی کند و در این صورت، تنها یک نفر از آن‌ها در ترکیب قرار می‌گیرد. او به جای مهاجم دوم می‌خواهد از سروش رفیعی در خط میانی استفاده کند و تیمش را با سیستم ۴-۵-۱ به زمین بفرستد.

غیبت مهاجمان پرسپولیس فرصت خوبی برای سا پینتو، سرمربی استقلال، است تا نخستین تجربه‌اش را در دربی با برد به پایان برساند. استقلال ۲۲ امتیازی تنها دو امتیاز کمتر از پرسپولیس صدرنشین دارد و در صورت برد، می‌تواند به صدر جدول برگردد. غیبت دو مهاجم خارجی پرسپولیس، خیال سا پینتو را تا حد زیادی راحت می‌کند و بازیکنانش می‌توانند با اطمینان بیشتری حمله کنند.

بر خلاف گل‌محمدی، این مربی پرتغالی دردسری برای انتخاب مهاجم ندارد و دستش کاملا پر است. در خط حمله سه نفره استقلال، حضور محمد محبی و مهدی قایدی در کناره‌ها قطعی است و برای «مهاجم نوک» هم از ارسلان مطهری یا پیمان بابایی استفاده خواهد شد. مصدوم مهم استقلال برای این بازی ابوالفضل جلالی است؛ مدافع ملی‌پوش این تیم که در بازی مقابل آمریکا در جام جهانی آسیب دید. جانشین او در ترکیب اصلی، جعفر سلمانی خواهد بود.

بیشتر از فوتبال