وزارت خارجه آمریکا: برجام اولویت ما نیست

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت برجام دیگر اولویت دولت بایدن نیست و کاخ سفید در حال حاضر تمرکز خود را بر نگرانی‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی معطوف کرده است

به‌گفته پادل، مقام‌های ارشد دولت آمریکا هرگز اجازه نخواهند داد جمهوری اسلامی به سلاح اتمی دست پیدا کند - Vedant Patel Twitter

ودانت پادل، معاون سخنگوی وزارت خارجه ایالات متحده آمریکا، در جریان نشست خبری این وزارتخانه در روز جمعه، ۱۶ دسامبر ۲۰۲۲، اشاره‌ کوتاهی به ادامه سرکوب مردم معترض ایران به‌دست نیروهای سرکوب وابسته به جمهوری اسلامی داشت و نسبت به ادامه نقض حقوق بشر در ایران ابراز نگرانی کرد. 

پادل در این بخش از سخنان خود چنین گفت: «در حال حاضر، چشم‌ جهانیان بر روی ایران است.» او این عبارت را در پاسخ به خبرنگار صدای آمریکا به زبان آورد که از او در مورد اقدامات موثر دولت ایالات متحده در قبال نقض حقوق بشر توسط جمهوری اسلامی پرسید. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا همچنین در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر تضاد میان رویکرد دولت جدید اسرائیل، که به زودی کار خود را به رهبری بنیامین نتانیاهو آغاز خواهد کرد، با دولت جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا، در قبال آینده برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی، ضمن پرهیز از موضع‌گیری مستقیم در مورد مواضع نتانیاهو، گفت رئیس جمهوری و وزیر خارجه ایالات متحده آمریکا در ارتباط با ضرورت مقابله با دستیابی حکومت ایران به بمب اتمی موضعی صریح و شفاف داشته و دارند.

به‌گفته پادل، مقام‌های ارشد دولت آمریکا هرگز اجازه نخواهند داد  جمهوری اسلامی به بمب اتمی دست یابد. او در ادامه این بخش از اظهارات خود، بار دیگر تاکید کرد که تمرکز فعلی دولت جو بایدن بر احیای برجام نیست و بیشتر بر نگرانی‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در ارتباط با فعالیت‌های هسته‌ای تهران متمرکز است.

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر منتخب اسرائیل، در گفتگوی روز پنجشنبه خود با شبکه خبری العربیه انگلیسی بار دیگر علیه مذاکرات مربوط به احیای برجام موضعگیری کرد و گفت در صورت احیای مجدد این تواق هسته‌ای تهدید ناشی از احتمال دستیابی جمهوری اسلامی به بمب اتم از بین نخواهد رفت و اجرای این توافقنامه صرفا وقفه‌ای دو ساله در مسیر دستیابی تهران به تسلیحات هسته‌ای ایجاد خواهد کرد.