سنتکام برای مقابله با تهدیدهای جمهوری اسلامی در منطقه از هوش مصنوعی استفاده می‌کند

گروه ضربت ۵۹ که در بحرین مستقر است از واحدهایی است که از فناوری‌ها نوین هوش مصنوعی استفاده می‌کند

مقام‌های نظامی آمریکا روز چهارشنبه اعلام کردند انتظار دارند به‌زودی فناوری‌های تازه مبتنی بر هوش‌ مصنوعی نقش بسیار پررنگ‌تری در پیشبرد برنامه‌های دفاعی و تقویت نیروهای آمریکا در سراسر جهان داشته باشد.

سنتکام، مرکز فرماندهی نیروهای ایالات متحده در منطقه، یکی از مراکزی است که از فناوری‌های نظامی هوش‌ مصنوعی استفاده می‌کند و در صدد توسعه این فناوری، مشخصا در سامانه‌های دفاع هوایی با همکاری متحدان آمریکا در منطقه، از جمله عربستان سعودی است.

بر اساس گزارش‌های منتشر شده، حمله‌های پهپادی حکومت ایران و حضور شناورهای سپاه پاسداران در آب‌های منطقه، از جمله عواملی است که موجب توسعه و به‌کارگیری فناوری‌های نوین در حوزه فعالیت سنتکام در منطقه شده است.

گروه ضربت ۵۹ که در بحرین مستقر است از واحدهایی است که از این فناوری‌ها نوین نظامی استفاده می‌کند.

مرکز فرماندهی نیروهای ایالات متحده در منطقه، به‌تازگی رقابتی برگزار کرد و از نیروهای خود خواست ایده‌ها، سیاست‌ها یا محصولاتی را برای تقویت دفاع ایالات متحده در منطقه لازم است را پیشنهاد دهند.

میکی ریو، گروهبان گارد ملی ارتش ایالات متحده است و او یکی از مشارکت‌کنندگان در طرح سنتکام به‌شمار می‌رود. این نظامی ارشد آمریکایی در حال حاضر در پایگاه هوایی شاهزاده سلطان در عربستان سعودی مستقر است.

ریو برنامه‌ای مرتبط با سامانه‌های دفاع‌ هوایی را توسعه داده است که مبتنی بر هوش مصنوعی است و انسان در آن دخالتی ندارد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این برنامه، در چارچوب فعالیت‌های سنتکام در منطقه طراحی و توسعه یافته است.

این نظامی آمریکا روز چهارشنبه هفتم دسامبر (۱۶ آذر) در جریان  نشست مطبوعاتی در ساختمان وزارت دفاع آمریکا گفت سامانه دفاع هوایی که او توسعه داده است یک سامانه جامع است که امکان مقابله با اغلب حمله هوایی از جمله حمله پهپادی حکومت ایران را دارد.

این مقام نظامی آمریکا در بخش دیگری از صحبت‌های خود درباره چگونگی به‌کارگیری از فناوری‌های نوین هوش مصنوعی، در حوزه فعالیت‌های سنتکام، به خبرنگاران گفت: پنتاگون مایل است این فناوری‌های تازه را در اختیار متحدان خود هم بگذار و با مشارکت و همکاری با سایر شرکا و متحدانش از این قابلیت‌های نظامی استفاده شود.

به‌گفته میکی ریو، مقابله با تهدیدهای حکومت ایران در منطقه چالش‌‌برانگیز است. به‌گفته این مقام آمریکایی مستقر در عربستان سعودی، بخشی از چالش مقابله با تهدیدات حکومت ایران به این مسئله بر می‌گردد که حکومت ایران در آب‌های منطقه از شناورهای مختلفی استفاده می‌کند که مشخصا «کشتی‌ جنگی» به‌شمار نمی‌رود یا پرچم ایران ندارند.

به‌گفته این مقام آمریکایی، چالش‌هایی از این دست موجب توسعه و تقویت الگوریتم‌های سامانه‌های دفاعی مبتی بر هوش مصنوعی است.

بیشتر از جهان