طی دو روز، دو بسته ۴۰میلیون دلاری به کابل رسید

مجموع پول نقد ارسال‌شده به افغانستان در دوران حاکمیت طالبان، به حدود یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار رسیده است

ارسال بسته‌های ۴۰میلیون دلاری به افغانستان، از مرداد سال ۱۴۰۱ شروع شد- Twitter/ @AFGCentralbank

در ادامه روند سرازیرشدن بسته‌های پول نقد زیر عنوان کمک بشردوستانه به افغانستان روز سه‌شنبه، ۱۵ آذر (ششم دسامبر)، یک بسته ۴۰میلیون دلاری به کابل رسید.

بانک مرکزی افغانستان که زیر نظر طالبان فعالیت می‌کند، در توییتر نوشت که روز گذشته هم یک بسته ۴۰میلیون دلاری به کابل رسیده بود و این مبالغ به یکی از بانک‌های خصوصی سپرده شده است.

با این دو بسته، مجموع پول نقد ارسال‌شده به افغانستان در دوران حاکمیت طالبان به حدود یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار رسیده است.

این بانک تاکید کرده است از هر اقدامی که باعث ورود ارز و کمک به نیازمندان جامعه شود، قدردانی می‌کند.

بانک مرکزی ابراز امیدواری کرده است که ارسال این بسته‌های پول نقد از طریق بخش بانکی انجام شود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

با تسلط طالبان بر افغانستان نقل‌وانتقالات پول میان بانک‌های دولتی و خصوصی افغانستان با بانک‌های ‌جهانی قطع شده است و به همین دلیل کمک‌های بشر‌دوستانه به‌صورت بسته‌های پول نقد به افغانستان انتقال پیدا می‌کند.

پیش‌تر مسئولان در اتاق صنایع و معادن افغانستان به ایندپندنت فارسی گفته بودند که تنها خدمات دریافت و انتقال پول از چند کشور معدود به افغانستان صورت می‌گیرد و در عمل نقل‌وانتقالات پول به اروپا و آمریکا ازطریق بانک‌ها صورت نمی‌گیرد.

ارسال بسته‌های ۴۰میلیون دلاری به افغانستان، از مرداد سال ۱۴۰۱ شروع شد و پیش از آن، کمک‌های بشردوستانه کشورهای جهان به ارزش ۳۲میلیون دلار پول نقد، هفتگی به این کشور می‌رسید.

این در حالی است که برخی از شهروندان افغان ابراز نگرانی می‌کنند که بخشی از این کمک‌های نقدی در اختیار طالبان قرار می‌گیرد.

بنابر اعلام سازمان ملل متحد، بسته‌های پول نقد ارسال‌شده به افغانستان را نهادهای امدادرسان در آن کشور به مصرف می‌رسانند و این پول در اختیار طالبان قرار نمی‌گیرد.

طالبان نزدیک به یک‌و‌نیم سال است که در افغانستان حکومت دارند و در این مدت فقر و گرسنگی به بالاترین حد ممکن رسیده است. طالبان نتوانسته‌اند جلو گسترش بحران اقتصادی و فقر را بگیرند و با فرار رسیدن فصل سرما، میلیون‌ها شهروند افغان به کمک‌های فوری بشردوستانه نیاز دارند، تا از بروز فاجعه انسانی جلوگیری شود.

حکومت طالبان را هیچ کشوری در سطح جهان به رسمیت نشناخته است و این گروه به درخواست جامعه جهانی مبنی‌بر تشکیل حکومت فراگیر با حضور همه اقوام پاسخی نداده‌اند.

بیشتر از جهان