رئيس موساد: ذات جمهوری اسلامی با تروریسم گره خورده است

عوامل تروریستی نظام جمهوری اسلامی «خودسرانه» عمل نمی‌کنند

عوامل تروریستی نظام جمهوری اسلامی «خودسرانه» عمل نمی‌کنند و در چارچوب یک سلسله‌مراتب سازمانی تصمیم‌گیری و اقدام می‌کنند که در نهایت زیر نظر رهبری جمهوری اسلامی است- RANIAN SUPREME LEADER'S WEBSITE / AFP

طی روزهای گذشته و در آستانه تغییر دولت در اسرائیل، مقام‌های مختلف دولتی-امنیتی و نظامی اسرائیل مواضع تند و هماهنگی در قبال حکومت ایران و سیاست‌های منطقه‌ای جمهوری اسلامی اتخاذ کرده‌اند.

کانال هفت تلویزیون اسرائیل روز جمعه دوم دسامبر (۱۱ آذرماه) در گزارشی به‌نقل از دیوید بارنیا، مدیر ارشد موساد، سازمان اطلاعات و عملیات خارجی اسرائیل، نوشت: فعالیت‌های تروریستی، بخش جدایی‌ناشدنی و ذاتی از ماهیت نظام جمهوری اسلامی به‌حساب می‌آید.

به‌گفته این مقام ارشد امنیتی اسرائیل، «تروریسم، سنگ‌بنای جهان‌بینی نظام جمهوری اسلامی از ابتدای شکل‌گیری آن در سال ۱۳۵۷ تا به امروز است.»

رئیس سازمان موساد در بخش دیگری از صحبت‌های خود در همایش سالانه موسسه مبارزه با تروریسم در دانشگاه رایشمن، «واحد ۸۴۰» نیروی قدس سپاه پاسداران و وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی را بخشی از ساختار «تروریسم دولتی» حکومت ایران معرفی کرد.

به‌گفته مدیر ارشد موساد، فعالیت‌های تروریستی مرتبط با حکومت ایران، نمونه‌ای از «تروریسم دولتی» است. به‌این معنا که عوامل تروریستی نظام جمهوری اسلامی «خودسرانه» عمل نمی‌کنند و در چارچوب یک سلسله‌مراتب سازمانی تصمیم‌گیری و اقدام می‌کنند که در نهایت زیر نظر رهبری جمهوری اسلامی است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

 دیوید بارنیا، در بخش دیگری از صحبت‌های خود، مقام‌های جمهوری اسلامی را متهم کرد که از «تروریسم» به‌عنوان یک حربه در روابط بین‌الملل و سیاست خارجی استفاده می‌کنند.

به‌گفته مدیر ارشد موساد، جمهوری اسلامی از فعالیت‌های تروریستی برای برهم زدن توازن قوا در منطقه‌ استفاده می‌کند و «تروریسم» را جایگزین و به‌نوعی مکمل برای دیپلماسی رسمی در روابط بین‌الملل می‌بیند.

رئيس موساد در بخش دیگری از صحبت‌های خود، در همایش مبارزه با تروریسم در دانشگاه رایشمن، به سفر اخیر خود به واشنگتن و دیدار با مقام‌های آمریکایی اشاره کرد.

به‌گفته دیوید بارنیا، او در جریان دیدارهایش با مقام‌‌های آمریکای بار دیگر موضع دولت اسرائیل در قبال احیای توافق‌نامه برجام را تکرار کرده است که امضای چنین توافقی تا چه اندازه می‌تواند منابع مالی برای گسترش تروریسم در اختیار حکومت ایران قرار دهد.

بیشتر از جهان