سفارت اوکراین در مادرید بسته‌ای حاوی «چشم حیوانات» دریافت کرد

به‌گفته سخنگوی وزارت خارجه اوکراین بسته‌هایی مشابه به دیگر سفارتخانه‌ها و دفاتر کنسولی اوکراین ارسال شده است؛ بسته‌هایی که آغشته به مایعی است با رنگ‌وبوی خاص‌

بسته‌هایی مشابه به سفارتخانه‌های اوکراین در مجارستان، هلند، لهستان، کراواسی و ایتالیا نیز ارسال شده است -- OSCAR DEL POZO / AFP

بنابر اعلام مقام‌های دولت اوکراین و اسپانیا، سفارتخانه اوکراین در مادرید در روز جمعه، ۲ دسامبر ۲۰۲۲، بسته‌ای حاوی «چشم حیوانات» دریافت کرد؛ بسته‌ای پستی که در ادامه ارسال بسته‌هایی قرار دارد که رسانه‌ها از آنها تحت عنوان «بسته‌های خونین» یاد می‌کنند.

پیش از این، و در روز چهارشنبه هفته جاری، بسته‌ای حاوی مواد منفجره به سفارت اوکراین در مادرید، پایتخت اسپانیا، ارسال شد که زخمی شدن یکی از افسران امنیتی این سفارتخانه را در پی داشت، هرچند جراحات این کارمند سفارت اوکراین در مادرید سطحی و جزیی گزارش شد.

یک روز پس از این حادثه نیز مقام‌های دولت اسپانیا از ارسال یک بسته پستی مشکوک به سفارت ایالات متحده آمریکا در مادرید خبر دادند. همزمان با انتشار این خبر، خبرگزاری آسوشیتدپرس نیز نوشت طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه چندین بسته مشکوک به دیگر مراکز دولتی کشورهای اروپایی، از جمله وزارت دفاع اسپانیا و یک مرکز ماهواره‌ای اتحادیه اروپا، ارسال شده است.

حالا منابع خبری، از جمله خبرگزاری رویترز، ارسال بسته‌ای حاوی «چشم حیوانات» به سفارت اوکراین در مادرید را در ادامه وقایع مشابه هفته جاری قرار داده‌اند. به‌گزارش رویترز، ماموران پلیس اسپانیا حضوری چشمگیر در پایتخت این کشور دارند و با استفاده از سگ‌های آموزش‌دیده در حال بررسی منطقه‌ای هستند که ساختمان سفارت اوکراین در آنجا واقع شده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

اولِگ نیکولنکو، سخنگوی وزارت خارجه اوکراین، در اظهاراتی گفت بسته‌هایی مشابه، که آغشته به مایعی با رنگ‌وبوی خاص‌اند، به سفارتخانه‌های این کشور در مجارستان، هلند، لهستان، کراواسی و ایتالیا نیز ارسال شده است. سخنگوی وزارت خارجه اوکراین، ضمن اشاره به این موضوع که دولت اوکراین در حال بررسی وقایع مورد نظر است، تاکید کرد که، به دستور شخص وزیر خارجه، سطح امنیتی تمام سفارتخانه‌ها و دفاتر کنسولگری اوکراین در همه کشورهای افزایش یافته است.

نیکولنکو همچنین گفت در طی روزهای اخیر ورودی آپارتمان سفیر اوکراین در واتیکان تخریب شده و کارمندان سفارت این کشور در رم نیز گزارش داده‌اند که روبروی درب ورودی این سفارتخانه «مدفوع انسان» پیدا کرده‌اند. بر اساس اظهارات این دیپلمات، سفارتخانه اوکراین در قزاقستان نیز طی روزهای اخیر تهدید «بمبگذاری» دریافت کرد اما بعدتر مشخص شد که تهدیدی واقعی نبوده است.

در روزهای گذشته، رسانه‌ها، تحلیلگران و ناظران سیاسی درباره معنی پنهان در ارسال «بسته‌های خونین» گمانه‌زنی می‌کنند، اما همچنان پاسخی برای این سئوال به‌دست نیامده است.

بیشتر از جهان