جمانا الراشد؛ نقش برجسته مدیران زن در جشنواره فیلم دریای سرخ

الراشد مدیرعامل گروه تحقیقات و رسانه سعودی، یکی از قدیمی‌ترین و بزرگ‌ترین مراکز انتشاراتی خاورمیانه است

جمانا الراشد مدیر زن یکی از بزرگ‌ترین مجموعه‌های رسانه‌ای دنیای عرب نقشی کلیدی در برگزاری جشنواره فیلم دریای سرخ  دارد که از امروز اول دسامبر به مدت ده روز در جده عربستان سعودی برگزار می‌شود. 

دکتر جمانا الراشد یکی از چهره‌های تاثیر گذار در مطبوعات عرب و مدیر عامل «گروه تحقیق و بازاریابی سعودی» (SRMG) در مسئولیت جدید خود به عنوان رئیس هیئت امنای بنیاد دریای سرخ تلاش می‌کند تا ستون‌های جشنواره نوپای فیلم دریای سرخ را در جای خود محکم کند. این جشنواره که به گفته فیلم‌سازان زن عربستانی تحقق یکی از رویاهای غیرممکن آن‌ها را جلوی چشمانشان قرار داده است تاکید مشخص و قدرتمندی بر نقش زنان دارد.

گروه تحقیقات و رسانه سعودی که جمانا الراشد مدیرعامل آن است یکی از قدیمی‌ترین و بزرگ‌ترین گروه انتشاراتی در خاورمیانه است. از دیگر سو اصلاحات گسترده سیاسی در عربستان سعودی بر نقش ویژه زنان در این کشور و حضور موثرشان در همه عرصه‌های اجتماعی متمرکز شده است. از این نظر او انتخاب مناسبی برای رهبری جشنواره دریای سرخ به نظر می‌آید. الراشد با سابقه خبرنگاری در کارنامه خود در حال حاضر مدیریت بیش از ۲۵ شرکت و موسسه مطبوعاتی را بر عهده دارد.

الراشد در زمان معرفی‌اش به عنوان رئیس هیئت امنای بنیاد جشنواره فیلم دریای سرخ گفت که او «رشد و توسعه صنعت فیلم درعربستان سعودی» را دنبال خواهد کرد. توسعه جشنواره و بنیاد فیلم دریای سرخ نخستین مرحله از برنامه او برای توسعه صنعت سینما در عربستان سعودی است. حمایت و سرمایه‌گذاری بر روی استعدادهای جوان و خلاق سعودی از طریق جشنواره دریای سرخ می‌تواند نسل سینماگران جهانی عربستان را شکل دهد.

دومین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم دریای سرخ امسال از اول تا ۱۰ دسامبر در جده عربستان سعودی برگزار می‌شود.

بیشتر از جهان