سنتکام: رهبر داعش را نیروهای ارتش آزاد سوریه در درعا کشته‌اند

ارتش ایالات متحده اعلام کرد هیچ‌یک از نیروهای این کشور در عملیات حذف سرکرده داعش شرکت نداشته‌اند

داعش بیانیه‌ای منتشر کرد و اعلام کرد که ابوالحسن الهاشمی القرشی در جریان نبرد با «دشمنان خدا» کشته شده ‌است‌ـ AFP

بنا بر اعلام مرکز فرماندهی ارتش آمریکا، سنتکام، ابوالحسن الهاشمی القرشی، سرکرده داعش، را نیروهای ارتش آزاد سوریه ماه گذشته در خاک همین کشور، کشته‌اند.

به گفته ارتش آمریکا، این رهبر داعش در جریان عملیات ارتش آزاد سوریه در استان درعا جان باخته است.

سرهنگ جو بوچینو، سخنگوی سنتکام، در نخستین ساعات روز پنجشنبه، «اسلامگرایان افراطی داعش» را همچنان یک تهدید برای منطقه خاورمیانه خواند. او تاکید کرد که ارتش ایالات متحده و هم‌پیمانان این کشور همچنان بر شکست کامل داعش متمرکزند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

یکی از فرماندهان عالی‌رتبه ارتش آمریکا نیز در گفت‌وگو با خبرگزاری رویترز، اعلام کرد که هیچ نیروی نظامی آمریکایی در عملیات پاکسازی رهبر داعش شرکت نداشته است.

ابوعمر مهاجر، سخنگوی گروه داعش در سوریه، روز چهارشنبه با انتشار یک فایل صوتی، مرگ رهبر این گروه را تایید کرد. این گروه همچنین بیانیه‌ای منتشر کرد و اعلام کرد که ابوالحسن الهاشمی القرشی در جریان نبرد با «دشمنان خدا» کشته شده است.

جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید، در یک نشست خبری در کاخ سفید، گفت: «دولت ایالات متحده بی‌تردید از کشته شدن این سرکرده داعش استقبال می‌کند؛ اما درباره مرگ او جزئیات زیادی در اختیار ندارد.»

این دومین سرکرده داعش است که در سال ۲۰۲۲ کشته می‌شود. رئیس‌جمهوری ایالات متحده پیش از این در ماه فوریه، کشته شدن ابوابراهیم الهاشمی القرشی، سرکرده پیشین این گروه، را تایید کرده بود.

ابوبکر البغدادی، سلف او، نیز سال ۲۰۱۹ در شهر ادلب سوریه جان باخت. او در جریان حمله مستقیم نیروهای آمریکایی کشته شد. دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری وقت ایالات متحده، دستور پاکسازی ابوبکر البغدادی را صادر کرده بود.

بیشتر از جهان