آزادی وریا غفوری و پرویز برومند پیش از بازی ایران - آمریکا

این دو ملی‌پوش سابق به قید وثیقه آزاد شده‌اند

در هفته‌های گذشته، بازیکنان و مربیان فوتبال و ورزش به‌دلیل همراهی با اعتراض‌ها و فعالیت در رسانه‌های اجتماعی تحت فشار بوده‌اند-public media

ساعاتی قبل از بازی حساس ایران - آمریکا در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، خبر رسید که وریا غفوری و پرویز برومند، دو بازیکن سابق تیم ملی، به قید وثیقه آزاد شدند.

خبرگزاری میزان صبح سه‌شنبه، از آزادی غفوری، بازیکن فولاد خوزستان، خبر داد و نوشت: «با بررسی پرونده، انجام آخرین تحقیقات قضایی، نظر دادستان تهران و بازپرس پرونده، وریا غفوری پس از حضور در دادسرای تهران با سپردن وثیقه مناسب از زندان آزاد شد.»

یکی از کانال‌های هواداری فولاد خبر داد که زبیر نیک‌نفس، حسین ماهینی، یحیی گل‌محمدی و عارف غلامی دوشنبه شب مقابل زندان اوین منتظر آزادی وریا بودند، ولی آنجا را بی‌نتیجه ترک کردند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

غفوری به‌دلیل فعالیت در رسانه‌های اجتماعی و حمایت از اعتراض‌های سراسری یک روز قبل از بازی تیم ملی مقابل ولز دستگیر شد و با اتهام‌هایی مثل «اجتماع و تبانی»، «فعالیت تبلیغی علیه نظام» و «توهین و تخریب تیم ملی» روبرو است.

عصر سه‌شنبه، پرویز برومند، دروازه‌بان تیم ملی در جام جهانی ۱۹۹۸، هم به قید وثیقه آزاد شد. خبرگزاری میزان در این مورد نوشت:‌ «احمدرضا عابدزاده، کریم باقری و علی فتح الله‌زاده با حضور در دفتر دادستان تهران در پیگیری پرونده پرویز برومند، دروازه‌بان اسبق تیم استقلال، درخواست مساعدت قانونی و بررسی مجدد این پرونده را مطرح کردند و دادستان تهران ضمن توضیح ابعاد پرونده و بررسی تاسیسات قانونی، قرار بازداشت برومند را تبدیل و دستور آزادی وی را با قرار وثیقه صادر کرد.»

در ادامه این خبر آمده که این مساعدت قوه قضاییه به شکرانه موفقیت تیم ملی در جام جهانی بوده است.

پرویز برومند ۲۴ آبان دستگیر شده بود و خبرگزاری تسنیم در این باره نوشت: «پرویز برومند، فوتبالیست سابق، شب گذشته در حال آسیب به اموال عمومی بازداشت شد. حضور او در اغتشاشات به‌صورت تصادفی و ناآگاهانه نبوده و در جریان اغتشاشات شب گذشته در حالی که مشغول تخریب اموال عمومی و فحاشی بوده، دستگیر شده است.»

در هفته‌های گذشته، بازیکنان و مربیان فوتبال و ورزش به‌دلیل همراهی با اعتراض‌ها و فعالیت در رسانه‌های اجتماعی تحت فشار بوده‌اند و فضای اطراف تیم ملی در جام جهانی هم به‌شدت سیاسی شده است. همچنین، تعدادی از خبرنگاران ورزشی به‌دلیل فعالیت در رسانه‌های اجتماعی بازداشت شده‌اند.

بیشتر از ورزش