نشریه معتبر پزشکی:‌ حکومت ایران می‌خواهد کودکان را مغزشویی کند

لنست در دو مقاله به اعتراض‌ها در ایران پرداخته است

هفته‌نامه پزشکی «لنست» که از معتبرترین نشریات دانشگاهی جهان به شمار می‌رود، دو مقاله در مورد ایران منتشر کرده است. 

در یکی از مقاله‌هایی که در این نشریه علمی منتشر شده بر لزوم «عمل فوری برای کاهش اختلال‌های روانی» در ایران تاکید شده است. نویسنده در این مقاله که عنوان آن «انقلاب فمینیستی ایران» است، از انجمن‌های روانپزشکی همچون «انجمن جهانی روان‌پزشکی» و «انجمن روان‌پزشکی آمریکا» که به ترتیب در ژنو و واشنگتن مستقرند و همچنین از «فدراسیون آسیایی انجمن‌های روان‌پزشکی» خواسته است به دولت ایران درباره عواقب طولانی‌مدت رفتار خشونت‌آمیز نیروهای امنیتی و نظامی هشدار دهند. او در ضمن گفته است که گروه‌های پزشکی باید به صحنه اعتراض‌ها اعزام شوند تا آثار اختلال‌های شدید و «استرس پس از تروما» (پی‌تی‌اس‌دی) را کاهش دهند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

نویسنده مقاله در مطلب دیگری که در نسخه اینترنتی لنست منتشر شده به زندانی شدن کودکان در ایران پرداخته است. عنوان این مقاله «جای کودکان معترض ایران در زندان و مراکز تادیبی نیست» است.

نویسنده به اقدام‌های جمهوری اسلامی در سرکوب و کشتار معترضان پرداخته و یادآوری کرده است که یوسف نوری، وزیر آموزش و پرورش، گفته کودکان قرار است به مراکز تادیبی فرستاده شوند. او می‌گوید چنین کاری مخالف کنوانسیون حقوق کودک است که ایران در سال ۱۹۹۳ پذیرفته است. اصول ۱۳ و ۱۵ این کنوانسیون به ترتیب حق آزادی بیان و تجمع صلح‌آمیز کودکان را به رسمیت می‌شناسد.

در ادامه مقاله «لنست» آمده است: «به نظر می‌رسد هدف دولت ایران مغزشویی کودکان در تضاد مستقیم با روند طبیعی رشد است و می‌تواند عواقب روان‌پزشکی برای بقیه زندگی کودک داشته باشد.»

نویسنده مقاله از سازمان جهانی بهداشت، یونیسف، انجمن روان‌پزشکی آمریکا، انجمن جهانی روان‌پزشکی و کمیته حقوق کودک سازمان ملل می‌خواهد که به این رفتارغیرانسانی واکنش نشان دهند و به دولت ایران اعتراض کنند.

بیشتر از جهان