کره شمالی با شلیک موشکی دیگر، تهدید کرد که پاسخ شدیدتری به آمریکا می‌دهد

در واکنش به همکاری‌های آمریکا، کره جنوبی و ژاپن، وزیر خارجه کره شمالی گفت: «این سه کشور توانایی مهار کره شمالی را ندارد»

 کره شمالی در سال ۲۰۲۲ رکورد تعداد چنین آزمایش‌های موشکی را شکست_ REUTERS/Heo Ran 

کره شمالی، روز پنجشنبه ۱۷ نوامبر (۲۵ آبان)، در مقابل تلاش‌های آمريکا برای افزايش حضور امنیتی‌اش در منطقه به همراه متحدانش، يک موشک بالیستيک شليک کرد و به واشینگتن هشدار داد که «پاسخ‌های شديدتر نظامی» در راه است و آمریکا از «قمار خود پشيمان خواهد شد.» 

به گزارش رویترز، کره شمالی در سال ۲۰۲۲ رکورد تعداد چنین آزمایش‌های موشکی را شکست. اخیرا درحالی‌ که کره جنوبی و آمریکا در حال اجرای تمرین‌های سالانه نظامیشان بودند، صدای موشک‌های کره شمالی که به دریا شلیک شدند، شنیده می‌شد. ژاپن نیز در برخی از این تمرین‌های نظامی کره جنوبی و آمریکا حضور داشت. ارتش کره جنوبی می‌گوید اين موشک بالیستيک ساعت ۱۰:۴۰ دقیقه صبح از شهر وونسان در ساحل شمال شرقی با سرعت ۲۴۰ کيلومتر در ساعت و با ارتفاع ۴۷ کيلومتر از زمین شلیک شد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

آخرين موشک کمتر از دو ساعت پس از آن که چوئه سون هوی، وزير خارجه کره شمالی روز يکشنبه گذشته اجلاس سه جانبه آمريکا، کره جنوبی و ژاپن را مورد انتقاد قرار داد شلیک شد. در جريان اين اجلاس، رهبران این سه کشور از آزمايش‌های تسلیحاتی پیونگ‌یانگ انتقاد کردند و قول دادند همکاری‌های امنيتی بيشتری در راه است.

جو بايدن، رئیس‌جمهوری آمريکا در اين گفت‌وگو بار ديگر تاکيد کرد که برای تقويت تعهد آمریکا به دفاع از دو متحد آسيایی‌اش—کره جنوبی و ژاپن— استراتژی بازدارندگی را ادامه می‌دهد و از «تمامی توانایی‌ها» ازجمله سلاح‌های اتمی برای اجرای این تعهد استفاده خواهد کرد. آمريکا از ماه مه اعلام کرده است که کره شمالی خود را برای اولين آزمايش اتمی‌اش از سال ۲۰۱۷ آماده می‌کند، اما زمان دقیق آن هنوز روشن نيست.

چوئه سون هوی، وزیر خارجه کره شمالی در واکنش به همکاری‌های آمریکا، کره جنوبی و ژاپن، گفت: «تمرین‌های این سه کشور توانایی مهار کره شمالی را ندارد.» او افزود: در واقع این تمرین‌ها می‌تواند یک «تهدید جدی‌تر و اجتناب‌ناپذیر» را بر سر خودشان بیاورد. او گفت: هر چه ایالات متحده سیاست بازدارندگی را تقویت کند، هم‌پیمانانش را در خطر بیشتری می‌اندازد. به گزارش خبرگزاری «یونهاپ»، لی سون جین، رئیس ستاد مشترک ارتش کره جنوبی اعلام کرد که ارتش‌های کره جنوبی و آمريکا پس از آخرين پرتاب کره شمالی تمرین‌های دفاع موشکی انجام دادند. او پرتاب موشک کره شمالی را به شدت محکوم کرد.

بیشتر از جهان