حسن روحانی: از فسادهای میلیارد دلاری هم بگویید

در جریان سخنرانی، عده ای شعار ٰ "مرگ بر ضد ولایت فقیه" سر دادند

عکس سخنرانی حسن روحانی در یزد ایرنا- عکاس: مهدی قربانی

حسن روحانی، رئيس‌جمهوری ایران با انتقاد از مقام های قضائی گفت، متولیان برخورد با فساد، از فسادهای میلیاردی هم بگویند.

آقای روحانی که به شهر یزد سفر کرده، روز یک‌شنبه ۱۹ آبان، در سخنرانی خود عنوان کرد،« حالا که فسادهای میلیون و میلیارد تومانی را رسیدگی می‌کنند، درباره فسادهای میلیارد دلاری هم برای مردم توضیح دهند.»

حسن روحانی با اشاره به پرونده بابک زنجانی عنوان کرد،«هنوز بعد از چند سال معلوم نیست آقایی که ۲میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار مردم را خورد، او را بازداشت کردند و حکم اعدامش صادر شد و الان در زندان است چه شد؟ چرا کسانی که در این مورد نقش داشتند برای مردم توضیح نمی‌دهند؟ این پول نفت و خزانه بوده است.»

عده ای در جریان سخنرانی آقای روحانی با سردادن شعارهائی از قبیل "روحانی روحانی، اقتصاد اقتصاد" و "مرگ بر ضد ولایت فقیه" برای دقایقی مانع سخنرانی وی شدند. روحانی در پاسخ به آنها گفت،«صدای شما مردم، صدای این چند نفر جوان نیست.» وی اظهار داشت:«نگذاریم خواست آمریکا از حنجره عده ای معدود بلند شود.»

 

حسن روحانی در بخش دیگری از سخنرانی خود به ماجرایی اشاره کرد که برای بسیاری سوال‌برانگیز بود. روحانی بی‌آنکه از گروه و یا جریان خاصی نام ببرد یک «نهاد حکومتی» را متهم کرد که ۹۴۷ میلیون دلار گرفته ولی حساب پس نمی‌دهد. معلوم نیست که منظور دقیق رئیس جمهور از این نهاد حکومتی چه نهادی‌ست اما می‌توان حدس زد که منظور رئیس جمهور از «حساب پس ندادن» اشاره به نهادهایی‌ست که بنا به دلایلی معاف از پرداخت مالیات هستند و یا به دلیل نزدیکی به قدرت ضرورتی در شفاف‌سازی مناسبات مالی خود ندارند.

بیشتر از