وزیر اطلاع‌رسانی یمن: جمهوری اسلامی به ارسال سلاح و مواد مخدر به یمن ادامه می‌دهد

جریان ارسال محموله‌های تسلیحاتی، هواپیماهای بی‌سرنشین و مواد مخدر، از سوی حاکمیت ایران به خاک یمن ادامه دارد

این کشتی در حال حرکت به سمت مواضع شبه‌نظامیان حوثی بود-MOHAMMED HUWAIS / AFP

محمد الاریانی، وزیر اطلاع‌رسانی یمن، اعلام کرد که نیروهای دریایی در بندر حدیبو در استان سقطری این کشور، در هماهنگی با دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی یک کشتی ایرانی حامل مواد مخدر را توقیف کردند.

اریانی گفت که این کشتی در حال حرکت به سمت مواضع شبه‌نظامیان حوثی بود، و افزود این ثابت می‌کند که جریان ارسال محموله‌های تسلیحاتی، هواپیماهای بی‌سرنشین و مواد مخدر، از سوی حاکمیت ایران به خاک یمن ادامه دارد.

الاریانی روز شنبه، ۱۲ نوامبر، در بیانیه‌ای به خبرگزاری یمنی «صبا» گفت:‌ «طی سال‌های گذشته تعدادی از کشتی‌ها و ملوانان ایرانی که در قاچاق و تجارت مواد مخدر دست داشتند، توقیف شدند. او گفت که این تبادلات منبع اصلی تامین مالی شبه‌نظامیان تحت حمایت جمهوری اسلامی در منطقه خاورمیانه، از جمله حزب‌الله یمن و حوثی‌ها بوده است و برای فریب دادن جوانان و جذب آنان به انجام عملیات تروریستی و تخریب شبکه‌های تامین انرژی در کشورهای هدف مورد استفاده قرار گرفته است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

وزیر اطلاع‌رسانی یمن همچنین گفت که شبه‌نظامیان حوثی، «تحت نظارت رهبران برجسته‌ای که شبکه‌های قاچاق را با هدف سرازیر کردن مواد مخدر به یمن تشکیل داده‌اند، از این تجارت به عنوان منبع مالی فعالیت‌های خرابکارانه خود استفاده می‌کنند و هزاران جوان را برای پیوستن به صفوف خود فریب داده‌اند، آنان را شست‌وشوی مغزی داده‌اند و در نبردهای پوچ خود علیه امنیت و ثبات یمن و منطقه مورد استفاده قرار داده‌اند.»

جامعه بین‌الملل، سازمان ملل متحد، اعضای دائم شورای امنیت و فرستادگان سازمان ملل و ایالات متحده آمریکا، خواستار موضع‌گیری شفاف در قبال مداخله ایران در امور یمن، و تداوم قاچاق سلاح و مواد مخدر این کشور شده‌اند که به گفته آنان نقض آشکار قوانین و منشورهای بین‌المللی درباره بحران یمن است.

کشتی ایرانی حامل مواد مخدر، چنان که مقام‌های امنیتی یمن در استان المهره در شرق آن کشور گفته‌اند، روز جمعه، ۱۱ نوامبر، در آبهای بندر حدیبو در استان مجمع‌الجزایر سقطری توقیف شد.

مرکز رسانه ای این استان یمن اعلام کرد که کشتی فوق طی هماهنگی مشترک بین سازمان‌های امنیتی یمن و نیروی دریایی آمریکا توقیف شد.

دولت یمن همواره تاکید کرده است که سرازیر کردن مواد مخدر به سرزمین یمن، تلاش جمهوری اسلامی ایران ‌در چارچوب استراتژی خود برای کشتار یمنی‌ها و ایجاد بی‌ثباتی و ناامنی در منطقه است.

شبکه خبری العربیه نوشته است با آن که نیروهای امنیتی یمن در گذشته ده‌ها محموله مواد مخدر را در چند استان توقیف کرده‌اند، اما تجارت مواد مخدر از مسیرهای قاچاق به مناطق تحت کنترل حوثی‌های یمن به شکل گسترده جریان داشته است.

بیشتر از جهان