هشدار دانشجویان در ادامه خیزش سراسری: این آخرین پیامه، اعدام کنید قیامه

اعتصابات کسبه و بازار در سقز و سنندج  نیز کماکان ادامه دارد

دانشجویان در دانشگاه خوارزمی کرج، بار دیگر در محوطه این دانشگاه تجمع اعتراضی برگزار کردند. دانشجویان این دانشگاه شعارهای «ملت چرا نشستید، ناجی ما تو هستی» و «دانشجوها رو کشتن، به جاش آخوند گذاشتن» سر دادند.

دانشجویان دانشگاه بهشتی تهران نیز در محوطه این دانشگاه تحصن کردند و از حضور در کلاس‌های درس خودداری کردند. دانشجویان معترض این تحصن را در حمایت از دانشجویان بازداشتی و اعتراضات سراسری برگزار کردند. دانشجویان این دانشگاه شعار «دانشجوی زندانی، آزاد باید گردد» سر دادند.

دانشجویان دانشگاه علم و فرهنگ نیز در صحن این دانشگاه تجمع اعتراضی برگزار کردند. دانشجویان معترض در این دانشگاه شعارهای «این آخرین پیامه، اعدام کنید قیامه» و «نه روسری نه توسری، آزادی و برابری» سر دادند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

دانشجویان دانشکده روانشناسی دانشگاه تهران نیز در حمایت از خیزش سراسری مردم ایران و در اعتراض به تداوم بازداشت دبیر شورای صنفی این دانشکده در صحن این دانشگاه تحصن کردند. دانشجویان برنوشته‌هایی با شعار «دانشجوی زندانی آزاد باید گردد» و «دانشجو تعلیق بشه، دانشگاه تعطیل میشه» به همراه داشتند.

دانشجویان دانشکده مدیریت و اقتصاد دانشگاه شریف نیز در صحن این دانشگاه تحصن کردند و در حمایت از دانشجویان بازداشتی و تعلیق آنان، کلاس‌های درس را تحریم کردند و در اقدامی اعتراضی در صحن دانشکده روی زمین نشستند.

کارگروه دفاع از حقوق دانشجویان علم و صنعت نیز از سوء‌استفاده حراست این دانشگاه از شرایط دانشجویان خبر داد. کانال تلگرامی این کارگروه اعلام کرد که پیرو خفقان امنیتی دانشگاه علم و صنعت، حراست دانشجویان را احضار می‌کند و تعهد سنگینی از آنان می‌گیرد و همچنین از دانشجویان می‌خواهد که یکی از اساتید یا والدین آن‌ها نیز این تعهدنامه را امضا کنند. این نحوه احضار دانشجویان به حراست، بدون برگزاری جلسه کمیته انضباطی، خارج از چارچوب قانون دانشگاه و برخلاف اصل برائت است.

یکی از دانشجویان دانشگاه الزهرا نیز در اقدامی نمادین مقابل دانشکده هنر این دانشگاه به یاد خدانور لجه‌ای دستانش را به یکی از میله‌های این دانشگاه بست. چندین نفر از دانشجویان دانشگاه فنی حرفه‌ای کرج نیز مشابه این اقدام را انجام دادند.

اعتصابات کسبه و بازار در سقز و سنندج نیز کماکان ادامه دارد و بازاریان در این شهر مغازه‌هایشان را در حمایت از خیزش سراسری مردم ایران تعطیل کردند.

بیشتر از