کاربران توییتر باید ماهانه هفت پوند بابت تیک آبی بدهند

از هنگامی که ماسک از تعدیل خبر داد عضوگیری اتحادیه پراسپکت از میان کارکنان توییتر نسبتا با سرعت افزایش یافت

شرکت توییتر از روز جمعه شروع به تعدیل گسترده نیرو در سراسر جهان کرده است - AFP

توییتر شروع به ارائه خدماتی کرده است که کاربران در صورت ثبت‌نام در آن می‌توانند با پرداخت ماهانه ۷.۹۹ دلار (۷ پوند) تیک آبی اعتبار را بخرند.

این خبر در حالی منتشر شد که جک دورسی، از بنیان‌گذاران این رسانه، از کارکنان اخراجی عذرخواهی کرد و گفت «خودش مسئول» این اخراج‌های گروهی است.

این نظام اعتباردهی از ابتدا برای کمک به کاربران در شناسایی کاربران معتبر و اثرگذار در این رسانه، ازجمله شخصیت‌های دولتی، ستارگان دنیای ورزش و سرگرمی، روزنامه‌نگاران و نام‌های تجاری و شرکت‌های بزرگ طراحی شده بود.

اما شرکت گرداننده این رسانه اجتماعی روز شنبه در نسخه روزآمد خود در دستگاه‌های آی‌او‌اس اپل اعلام کرد هر کاربری که با پرداختن ۷.۹۹  دلار در ماه «هم‌اکنون» در خدمات پیشرفته «توییتر بلو (Blue) حساب کاربری بسازد» تیک آبی دریافت خواهد کرد.

در این نسخه روزآمد که در بریتانیا، ایالات متحده، کانادا، استرالیا و نیوزیلند در دسترس قرار گرفته است، همچنین گفته شده این خدمات «قدرت» را به دست «مردم» می‌دهد و «حساب کاربری‌تان، درست مانند چهره‌های سرشناس، شرکت‌ها و سیاستمدارانی که هم‌اکنون دنبال می‌کنید صاحب تیک آبی می‌شود.»

توییتر قول داده است ویژگی‌های دیگری از قبیل نصف شدن تعداد تبلیغات، امکان انتشار ویدیوهای طولانی‌تر و اولویت‌بندی محتواهای منتشرشده در این رسانه را هم «به زودی به عرصه» بیاورد.

به نظر می‌رسد ماسک به دنبال ایجاد تکثر در مجراهای درآمدزایی توییتر است و در پی خریدن این رسانه هفته پیش به بهای ۴۴ میلیارد دلار (۳۹ میلیارد پوند) می‌خواهد هزینه‌های این شرکت را به‌شدت کاهش دهد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این شرکت از روز جمعه شروع به تعدیل گسترده نیرو در سراسر جهان کرده است و اعلام کرده شاید بالغ بر نیمی از ۷۵۰۰ کارمند خود را اخراج کند.

دورسی بابت توسعه دادن خیلی سریع شرکت از کارکنان عذرخواهی کرد. «بابت این وضعیت که همه در آن قرار دارند خودم مسئول هستم. خیلی سریع شرکت را گسترش دادم. از این بابت عذر می‌خواهم.»

«از همه کسانی که تاکنون در توییتر کار کرده‌اند سپاسگزارم و دوستشان دارم. در این لحظه... یا هیچ وقت دیگر توقع ندارم این احساس متقابل باشد و درک می‌کنم.»

این در حالی است که به آن دسته از کارکنان توییتر در بریتانیا که در معرض بیکار‌شدن قرار دارند سه روز مهلت داده‌اند نماینده‌ای برای رایزنی رسمی راجع به استخدامشان معرفی کنند.

به کارکنان توییتر در بریتانیا گفته‌اند شرکت طبق قانون استخدام قصد دارد پیش از تعدیل احتمالی نیروها به نمایندگان کارکنان اطلاع‌رسانی و با آن‌ها رایزنی کند.

طبق نامه‌ای الکترونیکی که دفتر مرکزی توییتر روز شنبه ۵ نوامبر (۱۴ آبان) برای کارکنان فرستاده است تا ۹ صبح سه‌شنبه مهلت دارند هر یک از کارکنان کنونی را به نمایندگی خود معرفی کنند.

طبق این نامه تعداد نمایندگان حداکثر ۱۰ نفر می‌تواند باشد و اگر اسامی دریافتی نمایندگان بیش از ۱۰ نفر باشد رای‌گیری انجام می‌شود.

نمایندگان باید در جلسات رایزنی شرکت کنند و به ارتباط بین شرکت و کارکنان در معرض تعدیل کمک کنند.

اما مایک کلنسی، دبیرکل اتحادیه پراسپکت نماینده صنفی هزاران کارمند حوزه فناوری و ازجمله کارکنان توییتر این فرایند را «تظاهر محض» خواند.

او می‌گوید از هنگامی که ماسک از تعدیل خبر داد عضوگیری این اتحادیه از میان کارکنان توییتر «نسبتا با سرعت افزایش یافت.»

کلنسی برای تشریح وضعیت کنونی توییتر از عبارت «پی‌. اند. او دیجیتالی» استفاده کرد و منظورش شرکتی کشتیرانی به همین نام است که در ماه مارس بدون اخطار قبلی حدود ۸۰۰ نفر از خدمه‌های کشتی‌ها را اخراج کرد و کارکنان ارزان‌تر خود را به جای آن‌ها گمارد.

© The Independent

بیشتر از جهان