تیم ملی فوتبال ساحلی در دو قدمی قهرمانی جام بین قاره‌ای

ایران شنبه در بازی نیمه‌نهایی با امارات میزبان روبرو می‌شود و بخت زیادی برای صعود به فینال دارد

آخرین بازی ایران پنجشنبه مقابل ژاپن بود که بعد از تساوی ۳-۳ در وقت قانونی، در وقت اضافه با برتری ۳-۴ تیم ملی فوتبال ساحلی به پایان رسید- فدراسیون فوتبال

تیم ملی فوتبال ساحلی ایران شنبه در نیمه‌نهایی جام بین‌ قاره‌ای با امارات روبرو می‌شود و امیدوار است با شکست تیم میزبان به فینال یکشنبه برسد.

تیم ملی فوتبال ساحلی در مرحله گروهی با سه برد متوالی مقابل پاراگوئه، آمریکا و ژاپن توانست سرگروه شود. آخرین بازی ایران پنجشنبه مقابل ژاپن بود که بعد از تساوی ۳-۳ در وقت قانونی، در وقت اضافه با برتری ۳-۴ تیم ملی فوتبال ساحلی به پایان رسید. چهار گل‌ ایران مقابل ژاپن را مهدی شیرمحمدی، موحد محمدپور، حمید بهزادپور و امیرحسین اکبری به ثمر رساندند.

علی نادری، سرمربی تیم ملی، درباره بازی با ژاپن گفت: «بازی بسیار خوبی بود. ژاپن نایب‌قهرمان جام جهانی دوره قبل و یکی از بهترین تیم‌های دنیا است. بازیکنان تیم ملی در مقابل ژاپن عالی ظاهر شدند و وظایفشان را به خوبی انجام دادند. با توجه به ماسه‌ سنگینی که در این دوره از رقابت ها استفاده شده، کار ریکاوری بازیکن‌ها آن هم در بازی‌های پشت سر هم سخت شده است، به همین دلیل، در دیدار ما مقابل ژاپن قدرت بدنی بازیکنان کمی تحلیل رفته بود. در جام جهانی بازی‌ها یک روز در میان است و می‌شود ریکاوری کرد اما در جام بین قاره‌ای این امکان وجود ندارد.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

تیم ملی با یک روز استراحت با امارات روبرو می‌شود و این کمک می‌کند که بازیکنان بتوانند بازیابی کنند. میزبان در مرحله گروهی موفق شد اسپانیا و عربستان را شکست ببرد و با باخت روز آخر مقابل برزیل به عنوان تیم دوم به نیمه‌نهایی صعود کرد. بهترین عملکرد امارات در این تورنمنت رتبه سومی است و تا به حال نتوانسته به فینال برسد.

نادری درباره بازی با امارات گفت: «امارات تیم خوب و قابل احترامی است و همین که به مرحله نیمه‌نهایی رسیده، یعنی تیم با کیفیتی است. تیم ملی با همه توان و انگیزه به مصاف امارات می‌رود. غایب این دیدار محمدعلی مختاری است که او را به‌ دلیل دریافت کارت قرمز در اختیار نخواهیم داشت.»

تیم ملی فوتبال ساحلی ایران و برزیل سابقه سه بار قهرمانی این مسابقات را دارند و بعد از روسیه با ۴ قهرمانی، پرافتخارترین تیم‌های این مسابقات محسوب می‌شوند. احتمال زیادی وجود دارد که این دو تیم عصر یکشنبه فینال این تورنمنت را برگزار کنند.

تیم ملی فوتبال ساحلی ایران در سال ۲۰۲۱ هم به فینال این مسابقات رسید، ولی در بازی نهایی ۲-۳ مغلوب روسیه شد. روسیه در تورنمنت این دوره غایب است. دیگر بازی مرحله نیمه‌نهایی بین برزیل و پاراگوئه برگزار می‌شود.

بیشتر از ورزش