جایگزین شدن دکمه‌های فشاری آیفون ۱۵ با دکمه‌های لمسی ارتعاشی

اپل در آیفون‌های اخیر با هدف مقاوم‌تر کردن آن‌ها تعدادی ویژگی را اضافه کرده است

افزودن دکمه‌های مجازی احتمالا ممکن است باعث نازک شدن دستگاه شود - Apple

بر اساس یک گزارش تخصصی جدید، اپل در حال آماده شدن برای جایگزینی دکمه‌های واقعی کنار آیفون ۱۵ با قسمت‌‌های حالت جامد است که به دکمه‌ شباهت دارند.

این دکمه‌ها مشابه دکمه «هوم» (home) در آیفون ۷ و ۸ عمل می‌کنند. در آن گوشی‌ها، این دکمه ممکن بود با یک دکمه واقعی اشتباه گرفته شود - اما [این دکمه] در واقع صرفا یک پد لمسی بود که از لرزش‌های دقیق استفاده می‌کرد تا [این پیام را] دریافت کند که در حال فشار داده شدن است.

بر اساس گزارش جدیدی از مینگ چی‌کو، تحلیلگر معتبر اپل، همین فناوری می‌تواند برای حذف دکمه‌های مکانیکی صدا و «پاور» از گوشی‌های آینده استفاده شوند. این فناوری را می‌توان به دستگاه‌های سطح بالاتر، به احتمال قوی به آیفون ۱۵ و ۱۵ پرو، محدود کرد.

افزودن آن به گوشی‌ها مستلزم اضافه کردن دو موتور «تپتیک» دیگر به دستگاه است. به این دلیل که در حال حاضر [یک موتور تپتیک] برای لرزش‌های دقیقی که هنگام حرکت گوشی اتفاق می‌افتد استفاده می‌شود، [و اضافه کردن دو موتور «تپتیک» دیگر] مجموع آن‌ها را به سه می‌رساند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این گزارش هیچ نشانی از مزایای احتمالی فناوری جدید برای گوشی‌هایی که از آن استفاده می‌کنند ارائه نمی‌دهد، اما افزودن دکمه‌های مجازی احتمالا ممکن است باعث نازک شدن دستگاه و همچنین محافظت از دکمه‌ها در برابر شکستن و افزایش دوام شود.

اپل در آیفون‌های اخیر با هدف مقاوم‌تر کردن آن‌ها تعدادی ویژگی را اضافه کرده است، ازجمله عایق رطوبتی بهبود یافته و شیشه‌ای که احتمال شکستن آن کمتر است.

همین فناوری را می‌توان در اپل واچ نیز به‌کار برد که با وجود این‌که تبلیغ شده است که در شرایط سخت مورد استفاده قرار می‌گیرد، همچنان از دکمه‌های فیزیکی استفاده می‌کند.

همچنین انتظار می‌رود آیفون ۱۵ نخستین گوشی باشد که مطابق با قوانین جدید اتحادیه اروپا به‌جای اتصال لایتنینگ به «یو‌اس‌بی-سی» (USB-C) تغییر خواهد کرد. در این گزارش ادعا شده که این تغییر ممکن است هرگونه هزینه و سود اضافی برای تامین‌کنندگان را که از موتورهای تپتیک اضافی در گوشی‌های جدید ناشی می‌شود، خنثی کند [تا برآیند نهایی هزینه و سود حاصل از این کار، صفر شود.]

© The Independent

بیشتر از تکنولوژی