سقوط یوونتوس ادامه دارد

تیم آلگری از لیگ قهرمانان اروپا حذف شد و حالا باید برای سهمیه لیگ اروپا بجنگد

حذف یوونتوس از لیگ قهرمانان به معنی زیان ۲۵ میلیون یورویی است-CARLOS COSTA / AFP

آخرین امیدهای یوونتوس برای ماندن در جدول لیگ قهرمانان با شکست ۳-۴ مقابل بنفیکا در لیسبون به پایان رسید. این شکست می‌توانست سنگین‌تر باشد، یوونتوس تا پانزده دقیقه پایانی ۴ بر یک عقب بود و تعویض‌های آلگری فقط توانست فاصله را کمتر کند. این چهارمین شکست یوونتوس در پنج بازی اروپایی است و حتی رتبه سوم و صعود این تیم به لیگ اروپا هم هنوز تضمین شده نیست.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)


ماسیمیلیانو آلگری، سرمربی یوونتوس در واکنش به این شکست گفت: «این حذف دردناک است و ما خشمگین و ناامید هستیم، ولی حالا باید روی سری A و جبران فاصله با صدر جدول تمرکز کنیم، چون شروع خوبی نداشته‌ایم. باید از نظر بدنی و ذهنی خودمان را بازیابی کنیم.»
آلگری با تصمیمی عجیب آرکادیوش میلیک، مهاجم آماده‌اش را روی نیمکت نشاند تا از مویزه کین استفاده کند. او گفت که تصور می‌کرده مهاجم لهستانی بعد از خستگی بنفیکا در نیمه دوم موثرتر باشد: «بنفیکا شروع خیلی خوبی داشت. امیدوار بودم که با ورود میرتی و میلیک در نیمه دوم کیفیت تیم بالا برود، ولی آنها وقتی به زمین رفتند که ۴ بر یک عقب بودیم.»
تنها نقطه روشن در بازی یوونتوس نمایش ساموئل لینگ بود. بازیکن ۱۹ ساله انگلیسی در دقیقه ۷۰ به زمین رفت و سازنده گل‌های دوم و سوم تیمش بود. آلگری درباره این بازیکن جوان گفت: «لینگ فقط ۲۰ روز است که با ما تمرین می‌کند. بازیکنان جوان شور فراوانی دارند و فشار مسابقات را احساس نمی‌کنند.»
یوونتوس سه امتیازی تنها به دلیل تفاضل گل بهتر نسبت به مکابی حیفا در رده سوم گروه H لیگ قهرمانان ایستاده. این تیم هرچند در روز آخر میزبان پاری‌سن‌ژرمن، صدرنشین گروه است، امید دارد با حفظ این رتبه بتواند به لیگ اروپا برود. آلگری گفت: «هنوز صعود ما به لیگ اروپا قطعی نیست. آرزو می‌کردیم بازی روز آخر برای ما اهمیت بیشتری داشت، ولی متاسفانه باید برای لیگ اروپا بجنگیم.»
آندرئا آنیلی، رئیس باشگاه یوونتوس چند هفته قبل گفته بود که تصمیم به برکناری آلگری ندارد و امیدوار است که این مربی بتواند شرایط را تغییر بدهد، ولی بحران تیم در این مدت تشدید شده است. «کوریره دلو اسپرت» در واکنش به اولین حذف یوونتوس از مرحله گروهی لیگ قهرمانان در ۹ سال گذشته تیتر زد: «یوونتوس در جهنم». روزنامه تورینی «توتو اسپرت» هم نوشت: «حذف یوونتوس از لیگ قهرمانان به معنی زیان ۲۵ میلیون یورویی است، آن هم به دست مربی و تیمی که سالانه ۱۷۵ میلیون یورو دستمزد می‌گیرند. اشتباهات دفاعی، بی‌دقتی و کمبود شدت بازی شرم‌آور بود.»
یوونتوس شنبه در زمین لچه بازی دارد و بعد از آن به  ترتیب میزبان پاری‌سن‌ژرمن پرستاره و اینتر است. به نظر می‌رسد آلگری یازده روز سرنوشت‌ساز در پیش دارد.

بیشتر از فوتبال