دهکده جهانی محبوب دبی برای زمستان بازگشایی می‌شود

این دهکده در سال ۲۰۲۱ به عنوان «بهترین جاذبه خانوادگی در خاورمیانه» انتخاب شد

دهکده جهانی دبی در سال ۱۹۹۷ تاسیس شد - twitter / PrakaashPal

دهکده جهانی محبوب دبی، مقصد خرید و سرگرمی محبوب بسیاری از مسافران امارات متحده عربی، از روز سه‌شنبه باز شد.

به گزارش العربیه انگلیسی، این دهکده جهانی جذاب اکنون در بیست‌وهفتمین سال فعالیت خود، در ۲۷ غرفه از کشورهای مختلف، بیش از سه هزار و ۵۰۰ فروشگاه دارد. در کنار آن، بیش از ۲۵۰ رستوران، کافه و غرفه ارائه‌دهنده غذا هم برای مخاطبان فراهم شده است.

علاوه بر رستوران‌ها و غرفه‌های خرید، بیش از چهار هزار نمایش و کنسرت، سرگرمی‌های خیابانی و نمایش‌های بدلکاری هم قرار است مسافران را سرگرم کند. بیش از ۱۷۵ بازی و جاذبه سرگرمی نیز برای بازدیدکنندگان پیش‌بینی شده که بالن بزرگ دهکده جهانی یکی از آن‌ها است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

محمد شرف، مدیرعامل هلدینگ اینترتینمنت دبی، درباره افتتاح زمستانی این دهکده جهانی گفت: «این فضا نزدیک به سه دهه است که یک جاذبه گردشگری منطقه‌ای و بین‌المللی شناخته می‌شود. ما خوشحالیم که در بیست‌وهفتمین فصل دهکده جهانی، از مهمانان خود از سرتاسر جهان با مجموعه‌ای از جاذبه‌ها، امکانات خرید، غذاخوری و سرگرمی‌های مختلف استقبال می‌کنیم.»

این دهکده جهانی در سال ۲۰۲۱ در رقابت جایزه بین المللی سفر (International Travel Awards 2021) به عنوان «بهترین جاذبه خانوادگی در خاورمیانه» انتخاب شد و در بیست‌وششمین فصل خود که در هفتم مه ۲۰۲۲ به پایان رسید، با جذب ۷.۸ میلیون توریست، رکوردشکنی کرد.

دهکده جهانی دبی در سال ۱۹۹۷ تاسیس شد. این جشنواره بزرگ از سال ۲۰۰۵ به طور کامل و دائمی به خارج از شهر دبی منتقل شد تا برای آن ساختمان‌های دائمی طراحی و ساخته شود و از حالت نمایشگاه به یک شهربازی بزرگ تبدیل شود.

این دهکده مانند شهرکی است که در آن، نمادهایی از کشورهای گوناگون از سراسر دنیا در غرفه‌هایی به شکل بناهای معروف این کشورها ایجاد شده‌اند. بازدیدکنندگان و مسافران از سراسر دنیا به‌خصوص گردشگران در این دهکده، می‌توانند بسیاری از بناهای مشهور دنیا از ۳۲ کشور مختلف را از نزدیک ببینند و با آداب و رسوم و فرهنگ کشورها و به‌خصوص امارات آشنا شوند. در این غرفه‌ها، انواع سوغاتی و تولیدات سنتی مخصوص هر کشور هم برای فروش عرضه می‌شود.

بیشتر از سفر