یک گروه هکری ایرانی اسرار هسته‌ای جمهوری اسلامی را منتشر کرد

گروه «بلک ریوارد» اسنادی متعلق به سازمان انرژی اتمی ایران را به اشتراک گذاشت

بلک ریوارد پیش از این، ۲۴ ساعت به مقام‌های جمهوری اسلامی وقت داده بود زندانیان سیاسی را آزاد کنند و هشدار داده بود که در غیر این صورت، این اسناد هسته‌ای را منتشر خواهد کرد- Iranian Presidency / AFP

گروهی متشکل هکرهای ایرانی موسوم به بلک‌ریوارد اعلام کرد که موفق شده سیستم داخلی ایمیل‌های شرکت تولید و توسعه انرژی اتمی، وابسته به سازمان انرژی اتمی ایران، را هک کند. بلک ریوارد ۵۰ گیگابایت از این فایل‌های را در تلگرام منتشر کرد.

این گروه با انتشار بیانیه‌ای در کانال تلگرامی خود، اعلام کرد: «ما به عنوان بخشی از جامعه هکرهای ایرانی و برخاسته از میان شما، بر خلاف غربی‌ها، اهل لاس زدن با آخوندهای جنایتکار نیستیم و اگر حرفی می‌زنیم، ۱۰۰ درصد به آن عمل می‌کنیم.»

بلک ریوارد پیش از این، ۲۴ ساعت به مقام‌های جمهوری اسلامی وقت داده بود زندانیان سیاسی را آزاد کنند و هشدار داده بود که در غیر این صورت، این اسناد هسته‌ای را منتشر خواهد کرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

اطلاعات گسترده‌ای که این گروه اکنون منتشر کرده عبارت‌اند از مکالمات عمومی و خصوصی حکومت ایران با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، قراردادها و توافق‌نامه‌های توسعه اتمی با شرکای داخلی و خارجی، طرح‌های ساخت‌وساز و برنامه‌های راهبردی و لجستیکی مربوط به صنعت هسته‌ای، اسناد مدیریتی نیروگاه بوشهر، فیش‌ حقوقی‌ها و مشخصات و هویت مهندسان و کارکنان شرکت تولید و توسعه، گذرنامه‌ها و ویزاهای کارشناسان ایرانی و شاغلان در نیروگاه بوشهر به همراه جزئیات سفرها و ماموریت‌ها و شماری گزارش‌های تخصصی دیگر.

علاوه بر این اطلاعات، فیلم‌هایی هم از تجهیزات هسته‌ای ایران منتشر شده‌اند. این اسناد به زبان‌های انگلیسی، روسی و فارسی‌اند و لینک دانلود آن‌ها در کانال تلگرام بلک ریوارد گذاشته شده است.

این گروه هکری توصیه کرد کاربران عمومی و مبتدی این فایل‌ها را دانلود نکنند؛ چون احتمال دارد به بدافزار آلوده باشند. آن‌ها از دولت‌ها، سازمان‌ها و خبرنگاران خواستند اسناد را بررسی و اطلاعاتشان را منتشر کنند.

این گروه در ضمن از مخاطبان خود خواست «صبور» باشند؛ چون نسخه قابل‌مطالعه اسناد پس از کمی کار منتشر می‌شود. 

بلک ریوارد بیانیه خود را «به نام مهسا امینی» و با شعار «برای زن، زندگی، آزادی» منتشر کرد.