درگیری در قندوز شش کشته به جا گذاشت؛ سه زن بازداشت شده‌اند

طالبان ادعا کرده‌اند که این افراد در حمله طالبان به یک مقر داعش کشته شدند

طالبان ادعا کردند که تعدادی از اعضای گروه داعش را در قندوز کشته‌اند- عکس از AFP/BASHIR KHAN SAFI

در حالی که طالبان در شهر قندوز از کشته شدن پنج عضو گروه داعش در این شهر خبر می‌دهند، برخی منابع به ایندیپندنت فارسی گفتند که طالبان پس از این درگیری، سه زن را بازداشت کرده‌اند و یکی از اعضای طالبان هم کشته شده است.

خبرگزاری باختر، وابسته به طالبان، از درگیری طالبان با گروهی از داعشی‌ها در شهر قندوز خبر داده بود. این خبرگزاری روز سه‌شنبه، ۲۶ مهر، با انتشار تصاویری از چند جسد و یک ساختمان منفجرشده، نوشت که نیروهای طالبان در یک عملیات ویژه، توانستند یک مخفی‌گاه  گروه داعش در قندوز را رد یابی کنند و پنج عضو این گروه را بکشند.

به گفته این خبرگزاری، نیروهای طالبان به این مرکز حمله کرده و با افراد داعش درگیر شده‌اند؛ اما از تلفات طالبان در این درگیری چیزی نگفت.

فرمانده پلیس طالبان در قندوز هم به رسانه‌ها گفت که افراد طالبان می‌خواستند داعشی‌ها را که در یک خانه بودند بازداشت کنند اما آن‌ها با طالبان درگیر شدند و در نتیجه پنج نفر کشته شدند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این درگیری ساعت ۷ بامداد آغاز شد و تا ساعت ۹ ادامه داشت.

برخی منابع از کشته شدن یک طالب در این درگیری خبر می‌دهند و می‌گویند که طالبان از خانه‌ای که ادعا کردند اعضای گروه داعش آنجا بودند و به آن حمله کردند، سه زن را هم بازداشت کرده‌اند.

با آنکه شاخه خراسان داعش پیش‌تر حضور خود در افغانستان را اعلام کرده بود، تاکنون در مورد این درگیری با طالبان سکوت اختیار کرده است.

پیش از این در ماه تیر خبری درباره درگیری داخلی میان طالبان در شهرستان خان‌آباد استان قندوز منتشر شده بود. در این درگیری دوساعته میان دو گروه از طالبان، سه تن نفر کشته و سه نفر زخمی شدند.

در یک سال گذشته که طالبان بر افغانستان تسلط یافته‌اند، نگرانی‌ها از حضور داعش در بخش‌هایی از افغانستان به‌ویژه شمال، شرق و جنوب افزایش یافته است. بر اساس اطلاعات منابع امنیتی، داعش در استان‌های زابل، ننگرهار، قندهار و هلمند حضوری گسترده دارد؛ تا جایی که در این بخش‌ها برای خود پایگاه‌ها و مراکز آموزشی ایجاد کرده‌ است.

بیشتر از جهان