اورشلیم‌پست: حزب‌الله و حشدالشعبی به سرکوب معترضان ایرانی کمک می‌کنند

به گزارش اورشلیم پست، جمهوری اسلامی باوجود وضعیت وخیم اقتصادی مردم ایران، یک میلیارد دلار به گروه‌های نیابتی‌‌اش در منطقه کمک کرده است

در پنجمین هفته خیزش سراسری مردم ایران علیه جمهوری اسلامی، اورشلیم پست به نقل از منابعی که نام آنها را فاش نکرده است، نوشت: حزب‌الله لبنان و حشدالشعبی عراق در کمک به بسیج برای سرکوب معترضان ایرانی مشاهده شده‌اند.

پیش از این نیز در جریان اعتراض‌های ۸۸ مواردی از حضور نیروهای سرکوبگر که به زبان عربی صحبت می‌کنند، منتشر شده بود. این گزارش‌ها، ‌این نیروهای لباس‌ شخصی را مرتبط با حزب‌الله یا حماس معرفی می‌کردند.

این روزنامه اسرائیلی به نقل از منابع خود نوشت: مردان لباس شخصی با لهجه عربی لبنانی در سرکوب معترضان شامل معترضان در تهران دیده شده‌اند. آنها به کمک بسیج و سپاه آمده‌اند که می‌کوشند اعتراضات را در پنجمین هفته متوالی سرکوب کنند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

خیزش سراسری مردم ایران که با کشته شدن مهسا امینی ۲۲ ساله در بازداشت گشت ارشاد آغاز شد، به‌رغم سرکوب خشن همچنان ادامه دارد. نیروهای سرکوبگر تا کنون صدها نفر از معترضان شامل دست‌کم ۲۲ کودک را کشته‌اند و هزاران نفر دیگر را مجروح و بازداشت کرده‌اند.

حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله که در همه این سال‌ها مورد حمایت مالی و لجستیکی گسترده جمهوری اسلامی قرار داشته است، کشته شدن مهسا امینی را یک «حادثه» توصیف کرد و مدعی شد خیزش سراسری مردم ایران علیه جمهوری اسلامی «بازتاب خواست مردم ایران نیست». ادعایی مشابه مقامات جمهوری اسلامی.

به گزارش اورشلیم پست، جمهوری اسلامی باوجود وضعیت وخیم اقتصادی مردم ایران، یک میلیارد دلار به گروه‌های نیابتی‌‌اش در منطقه کمک کرده است که شامل ۵۰۰ میلیون دلار برای حزب‌الله لبنان است. صدها میلیون دلار دیگر نیز در اختیار حوثی‌ها یمن و ۱۰۰ میلیون دلار در اختیار حماس و جهاد اسلامی قرار گرفته است. ده‌ها میلیون دلار هم به نیروهای شبه‌نظامی جمهوری اسلامی در عراق کمک شده است.

بیشتر از جهان