بریتانیا «گشت ارشاد» را به دلیل «سرکوب زنان» تحریم کرد

«این تحریم‌ها پیام روشنی به مقامات ایران می‌فرستد – ما شما را به خاطر سرکوب زنان و دختران و خشونت تکان‌دهنده‌ای که بر مردم خود تحمیل کرده‌اید، بازخواست می‌کنیم.»

فارس

بریتانیا روز دوشنبه اعلام کرد که مقامات ارشد امنیتی ایران و «گشت ارشاد» جمهوری اسلامی را تحریم کرده است و گفت که این نیرو از تهدید به بازداشت و خشونت برای کنترل لباس زنان ایرانی و نحوه رفتار آنها استفاده کرده است.

کشته شدن مهسا امینی ۲۲ ساله در بازداشت پلیس اعتراضاتی را در سراسر ایران و بین المللی برانگیخته است و تظاهرکنندگان خواستار سرنگونی علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی هستند.

بریتانیا با استناد به مرگ مهسا امینی و اعتراضات متعاقب آن، گفت که گشت ارشاد را به طور کامل و همچنین «غلامرضا سلیمانی»، رئیس سازمان بسیج ، «حسن کرمی» فرمانده یگان ویژه پاسداران ناجا و «حسین اشتری» فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی در فهرست تحریم‌ها قرار گرفته‌اند. را

جیمز کلورلی، وزیر امور خارجه بریتانیا در بیانیه‌ای گفت: «این تحریم‌ها پیام روشنی به مقامات ایران می‌فرستد – ما شما را به خاطر سرکوب زنان و دختران و خشونت تکان‌دهنده‌ای که بر مردم خود تحمیل کرده‌اید، بازخواست می‌کنیم.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این تحریم‌ها با استفاده از قوانین بریتانیا برای تشویق ایران به رعایت قوانین بین‌المللی حقوق بشر و احترام به حقوق بشر طراحی شده‌اند. منظور آنها این است که افراد نام برده نمی توانند به بریتانیا سفر کنند و هر یک از دارایی های آنها که در انگلیس نگهداری می شود مسدود می شود.

هفته گذشته، وزارت امور خارجه بریتانیا اعلام کرد که کاردار ایران، ارشدترین دیپلمات ایران در بریتانیا را به دلیل سرکوب اعتراضات احضار کرده است.