انفجار پل کریمه مسیر اصلی ارسال تجهیزات روسیه را تخریب کرد

هزینه ساخت این پل سه میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار بود و نماد تسلط روسیه بر اوکراین محسوب می‌شود

رئیس‌جمهوری روسیه دستور داده است برای پل کریمه و زیرساخت‌های تامین برق و گاز طبیعی تدابیر شدید امنیتی اجرایی شود- AFP

وقوع انفجاری روی پل کرچ که تنها راه زمینی بین کریمه و روسیه و مسیر اصلی ارسال تدارکات نظامی از روسیه و رفت‌‌وآمد غیرنظامیان ساکن کریمه به آن کشور است، تانکرهای نفت را به آتش کشید و به فروریختن بخشی از این پل منجر شد. این انفجار یک پیروزی نمادین برای اوکراین به شمار می‌رود.

شبکه خبری «فرانس ۲۴» علت این حادثه را به نقل از خبرگزاری‌های روسی، انفجار یک دستگاه خودرو بمب‌گذاری‌شده اعلام کرد. به گفته بازرسان روسی، در اثر این انفجار سه نفر کشته شده‌اند.

انفجار روز شنبه خوشحالی مقام‌های اوکراینی را در پی داشت. آن‌ها با اینکه بارها درگذشته تهدید کرده بودند که به این پل حمله می‌کنند، مسئولیت این انفجار را به‌عهده نگرفتند. کرملین نیز هنوز کی‌یف را مقصر این حادثه اعلام نکرده است. خبرگزاری‌های داخلی روسیه به نقل از مارات خوسنولین، معاون نخست‌وزیر روسیه، گزارش دادند که برای بررسی دقیق‌تر این حادثه، غواص‌ها در ساعت ۶ صبح یکشنبه عملیات تحقیقی را آغاز می‌کنند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

اینترفاکس، خبرگزاری غیردولتی روسیه، اعلام کرد که ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه، دستور داده است برای پل کریمه و زیرساخت‌های تامین برق و گاز طبیعی تدابیر شدید امنیتی اجرایی شود. او در حکمی که ساعاتی پس از تخریب پل کریمه در اثر انفجار صادر شد، اعلام کرد که سرویس امنیتی «اف‌اس‌بی» (FSB) مسئول تقویت اقدام‌های حفاظتی خواهد بود. در همین حال، اپراتور این پل نیز با صدور بیانیه‌ای، خبر داد که پس از انفجار روز شنبه، تردد ریلی روی این پل از سر گرفته شده است.

پل ۱۹ کیلومتری کریمه طولانی‌ترین پل در سراسر اروپا و مهم‌ترین مسیر ارسال تدارکات و تجهیزات از روسیه به شبه جزیره کریمه و از آنجا به جنوب اوکراین است؛ بنابراین تخریب آن برای اجرای نقشه‌های پوتین در اوکراین مشکلات فراوانی به‌وجود خواهد آورد.

هزینه ساخت این پل سه میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار بود و نماد تسلط روسیه بر اوکراین محسوب می‌شود.

بیشتر از جهان