تمشک‌های یخ‌زده آغشته به هپاتیت «ای»

بخشی از این هراس به آلودگی تمشک‌های شعب آمریکایی آلدی مربوط می‌شود

istock

فروشگاه‌های آلدی و ریلی  در آمریکا در تاریخ ۳۰ اکتبر اعلام کردند که تمشک‌های یخ‌زده فروخته شده را پس می‌گیرند، زیرا نگران هستند که مبادا آغشته به ویروس هپاتیت A بوده باشند.

مؤسسه‌ مدیریت امور غذایی ایالات متحده در تارنمای خود از تصمیم شرکت خوراکی‌های یخ‌زده واونا برای پس گرفتن بسته‌های تمشک یخ‌زده و مخلوط میوه‌های توتی حاوی تمشک خبر داد.

هپاتیت A ویروسی بسیار مسری است که به کبد آسیب می‌زند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این بیماری در کشورهایی مثل انگلستان نادر است، اما در جاهایی که مراعات اصول بهداشتی ضعیف باشد، شیوع بیش‌تری دارد و از طریق مدفوع افراد مبتلا، گسترش می‌یابد.

نشانه‌های این بیماری در عرض ۱۵ تا ۵۰ روز بعد از خوردن یا آشامیدن خوراک یا نوشیدنی آلوده نمایان می‌شود و شامل تب کردن، خستگی، درد مفاصل، یرقان، و زردفام شدن ادرار است.

البته واکسن هپاتیت A هم وجود دارد.

مقامات، طی اجرای برنامه روال‌مند نمونه‌برداری که دولت متولی آن است و در آن، وجود هپاتیت A و نورو-ویروس را آزمایش می‌کنند، به نمونه‌های مثبت هپاتیت A رسیدند.

تمشک‌هایی که احتمال داشت آلوده باشند، از کشور شیلی وارد شده بودند و با برچسب خصوصی، در فروشگاه‌های آلدی و ریلی به فروش رفته‌اند.

محصولات آلوده‌ای که در آلدی فروش رفته‌اند، عبارتند از تمشک دست‌چین فصل و تمشک مخلوط دست‌چین فصل.

ریلی هم برای پس گرفتن بسته‌های تمشک سرخ یخ‌زده‌ تازه، فراخوان داده است.

مؤسسه‌ مدیریت امور غذایی ایالات متحده به مشتریانی که این کالاهای آلوده را خریده‌اند توصیه کرده است که آن‌ها را دور بریزند یا به فروشگاه برگردانند و پول‌شان را کامل پس بگیرند.

بلیک اسمیت‌کمپ، قائم‌مقام بازاریابی و فروش شرکت خوراکی‌های یخ‌زده واونا، می‌گوید: «شرکت ما تمام محصولات تمشک یخ‌زده‌ای را که باید پس آورده شوند، شناسایی و پی‌گیری کرده است و اطمینان دارد که به طور کامل از چرخه تجارت حذف خواهند شد».

هنوز هیچ گزارشی از بیمار شدن مصرف‌کنندگان ثبت نشده است.

این نوشته برگردان فارسی از مقالات منتشر شده دیگری است و منعکس کننده دیدگاه سردبیری روزنامه ایندیپندنت فارسی نمی باشد.

 

© The Independent

بیشتر از زندگی