شش عضو طالبان در حمله نیروهای جبهه مقاومت ملی در تخار کشته شدند

یک تانک هاموی و چند قبضه سلاح نیروهای طالبان به دست نیروهای جبهه مقاومت ملی افتاد

نیروهای جبهه مقاومت ملی، در دو هفته گذشته چندین بار به مواضع طالبان در پنج شهرستان استان تخار حمله کردند - @PROSECUTOR_ALI/twitter

وب‌سایت جبهه مقاومت ملی افغانستان، روز چهارشنبه ۱۳ مهر (۵ اکتبر)، از کشته شدن شش طالب مسلح و زخمی شدن ۹ تن دیگر آنان در حمله نیروهای جبهه مقاومت ملی در شهرستان رستاق استان تخار در شمال شرق افغانستان، خبر داد. 

جبهه مقاومت ملی اعلام کرد که در پی حمله شبانگاهی نیروهای این جبهه به یکی از پاسگاه‌های طالبان در روستای شهر کهنه شهرستان رستاق، ۱۵ عضو طالبان کشته و زخمی شدند و مقداری اسلحه و مهمات نیز به دست نیروهای جبهه مقاومت افتاد. بر اساس ادعای جبهه مقاومت ملی، یک تانک هاموی، یک سلاح سنگین نوع PK، و تعدادی سلاح کلاشینکف در اختیار نیروهای جبهه مقاومت ملی قرار گرفت. 

در دو هفته گذشته، جبهه مقاومت ملی دست‌کم پنج حمله به مواضع طالبان در استان تخار انجام داده است. در این حمله‌ها که در شهرستان‌های فرخار، چال، رستاق، خواجه غار، و بهارک تخار رخ داد، شماری از نیروهای طالبان کشته و زخمی شدند. 

چهارشنبه‌شب گذشته، ششم مهر، نیروهای جبهه مقاومت ملی در شهرستان فرخار استان تخار در یک حمله چریکی به مواضع طالبان، یک عضو طالبان را کشتند و سه تن دیگر را زخمی کردند. دو روز پیش از آن نیز در حمله نیروهای جبهه مقاومت ملی در شهرستان چال استان تخار، دو تن از نیروهای طالبان کشته، و چهار تن دیگر زخمی شدند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در یک سال گذشته، استان‌های شمالی و شمال شرقی افغانستان آرام آرام به پایگاه‌های ثابت جبهه مقاومت ملی بدل شده‌اند. حدود ۱۰ روز پیش، یکی از فرماندهان طالبان به نام عبدالحمید مجاهد همراه با ۱۵۰ تن از افرادش در استان بدخشان، به نیروهای جبهه مقاومت ملی پیوست. در ادامه، نیروهای جبهه مقاومت ملی، کنترل شهرستان شکی بدخشان را ساعاتی در اختیار گرفتند.

تصرف شهرستان شکی، همزمان با سفر ملا یعقوب، وزیر دفاع طالبان، رخ داد. 

وزیر دفاع طالبان تاکنون دو بار به مناطق شمال و شمال شرق افغانستان که نیروهای جبهه مقاومت ملی در آن‌ها حضور دارند، سفر کرده است.

بیشتر از جهان