نویسنده کویتی: حرکت زنان ایران بر منطقه تاثیر خواهد گذاشت

دکتر حامد الحمود ابراز امیدواری کرد که روزی حجاب اجباری در ایران از بین برود 

حامد الحمود العجلان، نویسنده کویتی، در مقاله‌ای در روزنامه «القبس» این کشور به اعتراضات ایران و موضوع حجاب اجباری پرداخت و ابراز امیدواری کرد که قانون حجاب اجباری روزی از میان برود. 

در این مقاله که روز جمعه، ۳۰ سپتامبر (۸ مهر)، منتشر شد، دکتر الحمود به سفر ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری اسلامی ایران، به نیویورک برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل اشاره کرد و گفت اگر هم کسی قصد هرگونه همدلی با رئیسی داشت، با انتشار تصاویر حملات نیروهای انتظامی ایران به زنان معترض، چنین امکانی از بین رفت. او در ادامه نوشت که انگار روح مهسا امینی به نیویورک آمده بود و در زمان سخنرانی رئیسی بر تالار سازمان ملل سنگینی می‌کرد. 

این نویسنده نوشت که قانون حجاب اجباری زنان که پس از انقلاب ۵۷ در ایران تحمیل شد، به سایر کشورهای منطقه خلیج فارس و جهان عرب هم راه یافت؛ هرچند، امروز تنها حکومت ایران است که چنین قانونی را حفظ کرده است. این نویسنده به فاطمه مرنیسی، جامعه‌شناس مشهور مراکشی، اشاره کرد که در کتاب «فراسوی حجاب» نشان می‌دهد که در طول تاریخ، چگونه حجاب اجباری تحمیل شده است. الحمود همچنین اشاره کرد که رئیسی اینقدر حجاب را جدی می‌گیرد که حاضر به گفت‌وگو با کریستین امان‌پور، خبرنگار شبکه «سی‌ان‌ان»، هم نشد. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

الحمود نوشت: «انقلاب زنان در حال حاضر، رویدادی فی‌الوقفه نیست و نتیجه سال‌ها برخورد سخت و اکید از سوی گشت ارشاد است». 

این نویسنده کویتی افزود که نکته چشمگیر حرکت کنونی در ایران، این است که در میان تمام گروه‌های قومی مختلف و تمام شهرها و مناطق گوناگون کشور در جریان است. او همچنین نوشت که اگر زنان ایران موفق به تغییر [قانون] حجاب اجباری شوند، بر زنان سایر کشورهای منطقه خلیج فارس نیز تاثیر خواهد گذاشت. الحمود در پایان ابراز امیدواری کرد که روزی به ایران سفر کند که دیگر نشانه‌های مربوط به حجاب اجباری بر در و دیوار کشور نباشند.