تیراندازی در یک مدرسه در روسیه ۱۳ کشته بر جای گذاشت

فرد مظنون تی‌شرت مشکی با نمادهای «نازیسم» به تن داشت

پلیس و اعضای خدمات اضطراری در نزدیکی صحنه تیراندازی _ رویترز

تیراندازی در یک مدرسه در روسیه ۱۳ کشته بر جای گذاشت که ۷ نفر از آنان کودک‌ بوده‌اند. در این حادثه تیراندازی ۲۰ نفر هم زخمی شده‌اند.

به گزارش اسوشیتدپرس، یک فرد مسلح روز دوشنبه، ۲۶ سپتامبر (۴ مهر)  در مدرسه‌ای در مرکز روسیه اقدام به تیراندازی کرد و سپس با شلیک گلوله خودکشی کرد.

گفته می‌شود که او تی‌شرت مشکی با نمادهای «نازیسم» به تن داشته است. کميته تحقيق روسيه که به این گونه جنايات رسيدگی می‌کند، اعلام کرد که ارتباط‌های فرد مظنون با گروه‌های نئونازی را بررسی می‌کند. کمیته مزبور فرد مهاجم را آرتیوم کازانتسف، ۳۴ ساله، معرفی کرده است، و گفته می‌شود که او فارغ‌التحصیل همان مدرسه‌ای بوده که به آن حمله کرده است. هنوز جزئیاتی درباره انگیزه او منتشر نشده است.

کميته تحقيق روسيه در بیانیه‌ای اعلام کرد: «هم‌اکنون کارآگاهان به تجسس محل اقامت مهاجم و بررسی شخصیت و دیدگاه‌های او مشغول‌اند. می‌خواهیم به شواهد محکمی درباره تعلق او به دیدگاه‌های نئوفاشیستی و ایدئولوژی نازی‌ها دست یابیم.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

 یک ویدیوی کوتاه از محل وقوع تیراندازی منتشر شده است که در آن جسد فرد مهاجم به چشم می‌خورد. میزها و صندلی‌ها واژگون شده‌اند و کتاب‌های درسی دانش‌‌آموزان روی زمین خونین مشاهده می‌شود. 

 کمیته تحقیق گفت که شش قربانی بزرگسال این حادثه، آموزگاران و نگهبانان مدرسه بوده‌اند. گفته می‌شود که ۲۱ نفر، از جمله ۱۴ کودک، نیز مجروح شده‌اند. خبرگزاری روسی «تاس» گزارش داد که فرد مهاجم مسلح به دو اسلحه بوده و مقادیر معتنابهی مهمات با خود داشته است.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین، گفت که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه، بابت این اتفاق «عمیقا متاسف» است. او این حادثه را «اقدامی تروریستی از سوی فردی که ظاهرا متعلق به یک سازمان یا گروه نئوفاشیست است»، توصیف کرد.

او گفت که پزشکان، روانشناسان، و جراحان متخص مغز و اعصاب به دستور پوتين به محل تيراندازی در شهر ایژوسک در حدود ۹۷۰ کيلومتری (۶۰۰ مايل) شرق مسکو مسکو در منطقه اودمورتیا فرستاده شده‌اند.

در سال‌های اخير چندين تيراندازی در مدرسه‌های روسیه رخ داده است. سال ۲۰۲۱، یک نوجوان با اسلحه هفت کودک و دو بزرگسال را در شهر کازان کشت. در اوائل سال جاری میلادی نیز يک مرد مسلح پيش از خودکشی، دو کودک و يک معلم را در يک مهدکودک در منطقه اولیانوفسک مرکزی به قتل رساند.

بیشتر از جهان