ساوت‌گیت با ناآماده‌ها به قطر می‌رود؟

تعدادی از بازیکنان تیم ملی انگلیس در فرم ایده‌آل نیستند و دعوتشان با انتقاد روبرو شده است

اگر تیم ساوت‌گیت فرم خوبی نداشته باشد، ممکن است در دام برنامه‌های کارلوس کی‌روش گرفتار شود - SEBASTIEN BOZON / AFP

فهرست تیم ملی انگلیس برای دو بازی لیگ ملت‌های اروپا مقابل آلمان و ایتالیا اعلام شد و به نظر می‌رسد اکثر بازیکنان این فهرست مسافر جام جهانی قطر هم باشند. با این حال، انتخاب چند بازیکن که ناآماده یا نیمکت‌نشین‌اند با انتقادهایی روبرو شده است. هری مگوایر و لوک شاو که در منچستریونایتد فرصت بازی زیادی ندارد بیش از همه جنجالی شده‌اند، در حالی که نام بن وایت، مدافع آماده آرسنال، دیده نمی‌شود. ساوت‌گیت با این فهرست نشان داد که ترجیح می‌دهد به شاگردان سابقش اعتماد کند، همان نفراتی که در یورو ۲۰۲۰ استخوانبندی تیم ملی انگلیس را ساخته بودند، ولی ممکن است قمار کردن روی بازیکنانی که آمادگی سال گذشته را ندارند برایش گران تمام شود.

کوین کمپبل، مهاجم سابق آرسنال، درباره دعوت نشدن وایت به «تاک اسپورت» گفت: «فکر می‌کنم نمایش او برای دعوت به تیم ملی انگلیس کافی بوده است. او در آرسنال خارج از پست اصلی‌اش بازی می‌کرد و در دفاع راست نمایش خیره‌کننده‌ای داشت. شما می‌دانید که او در دفاع میانی و دفاع راست چه توانایی‌هایی دارد. وقتی شما صدرنشین لیگ برترید و خوب بازی می‌کنید و دعوت نمی‌شوید، انتخاب‌ها را زیر سوال می‌برید. بازیکنان نیمکت‌نشین فقط به این دلیل دعوت شده‌اند که در تورنمنت قبلی همراه مربی بوده‌اند.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

انگلیس در چهار بازی قبلی‌اش در لیگ ملت‌های اروپا بردی نداشت و در آخرین بازی‌اش، ۴ بر صفر مغلوب مجارستان شد تا تماشاگران ورزشگاه ومبلی تیم را هو کنند. گروهی باور داشتند که شکست‌های خرداد ماه انگلیس به‌دلیل خستگی بازیکنان بعد از یک فصل طولانی بود، ولی مشکلات بازیکنان اصلی ساوت‌گیت در اردوی فعلی هم پابرجا است.

کالوین فیلیپس که بعد از پیوستن به منچسرسیتی نیمکت‌نشین بوده است، هم در فهرست ساوت‌گیت حاضر بود که بعد از مصدومیت جایش را به جردن هندرسون داد، ولی هافبک لیورپول هم به‌تازگی از مصدومیت برگشته و در این فصل فرم خوبی نداشته است.

ساوت‌گیت درباره انتخاب‌هایش گفت: «ما بازیکنانی داریم که در باشگاه دقایق زیادی بازی نکردند. این شرایط ایده‌آلی نیست، ولی ما باور داریم که آن‌ها می‌توانند بازیکنان مهمی برای ما باشند. این وضعیت خیلی خوبی نیست، ولی هنوز تا جام جهانی هفته‌های زیادی باقی مانده است.»

انگلیس ۳۰ آبان در اولین بازی‌اش در جام جهانی با تیم ملی ایران روبرو می‌شود و اگر تیم ساوت‌گیت فرم خوبی نداشته باشد، ممکن است در دام برنامه‌های کارلوس کی‌روش گرفتار شود.

بیشتر از فوتبال