امکان جدید شارژ با انرژی پاک در آیفون‌

این شرکت هم‌زمان با به بازار فرستادن آی‌او‌اس ۱۶ که نسخه به‌روز شده و تحول‌یافته و جدید سیستم عامل آیفون است، این خبر را منتشر کرد

تصور می‌شود که با روش شارژ جدید، گوشی‌های آیفون می‌توانند از فشار بر شبکه برق بکاهند - AFP

اپل ویژگی جدید «شارژ با انرژی پاک» را به آیفون اضافه می‌کند.

این شرکت هم‌زمان با به بازار فرستادن آی‌او‌اس ۱۶ که نسخه روزآمد تحول‌یافته و جدید سیستم عامل آیفون است، این خبر را منتشر کرد.

این شرکت خبر افزوده شدن این ویژگی جدید را در بخش پایانی بیانیه مطبوعاتی خبر نرم‌افزار جدید گنجاند، و اطلاعات کمی در مورد چیستی دقیق این نرم‌افزار داد. اما بر اساس آن، گوشی جدید قادر خواهد بود هوشمندانه تصمیم بگیرد که چه‌ وقت شارژ شود تا رد پای کربنی‌اش کاهش یابد.

در گزارش این نشست مطبوعاتی آمده است: «هدف از شارژ با انرژی پاک کاهش رد پای کربنی آیفون با بهینه کردن تعداد دفعه‌های شارژ در زمان‌هایی است که شبکه از منابع انرژی پاک‌تر تغذیه می‌کند.»

بر اساس آنچه وبلاگ «ناین‌تو‌فایو‌مک»(9to5mac) از داده‌های رمزنگاری‌شده [نرم‌افزار iOS 16] یافته است، این ویژگی فرایند جدیدی به آیفون می‌افزاید که در پس‌زمینه اجرا می‌شود و اطلاعات میزان انتشار کربن را  از شبکه برق می‌گیرد. بدین ترتیب، این گوشی می‌تواند از زمان‌هایی که شبکه در پاک‌ترین حالت کاری خود قرار دارد، مطلع شود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

با این ويژگی جدید، گوشی می‌تواند منتظر بماند تا وقتی که شبکه برق از انرژی کمتری استفاده، و بنابراین با انرژی پاک‌تری کار می‌کند، آن‌وقت شروع به شارژ شدن کند. تصور می‌شود که به این ترتیب، گوشی‌های آیفون می‌توانند از فشار بر شبکه برق بکاهند و نیز با استفاده از منابع پاک‌تر انرژی شارژ شوند که می‌تواند در موقعیت‌های محدودیت برق، مفید باشد.

این سامانه مشابه سامانه‌هایی کار می‌کند که هم‌اینک نیز برای بهینه‌سازی عمر مفید باتری این گوشی در آن قرار دارند. این سامانه‌ها با زیر نظر داشتن زمان‌هایی کار می‌کنند که افراد معمولا از گوشی خود استفاده می‌کنند و تا وقتی که لازم نشده، میزان شارژ باتری را کمتر از مقدار بیشینه‌اش نگه می‌دارند و بدین ترتیب، تنش کمتری به باتری وارد می‌شود.

اپل اعلام نکرد که این ویژگی کی به بازار می‌آید، اما گفت که در نسخه‌های آینده آی‌او‌اس ۱۶ در کنار سایر ویژگی‌هایی ارائه خواهد شد که پیش‌تر خبر اضافه شدنشان اعلام شده است ولی هنوز آماده نبوده‌اند؛ ویژگی‌هایی مانند راه‌های جدید همرسانی عکس با خانواده و «فعالیت‌های زنده» که اطلاعات لحظه به لحظه را بر صفحه قفل گوشی نمایش می‌دهد.

اپل همچنین هیچ توضیحی در این باره نداد که آیا این ویژگی در سایر محصولاتش نیز وجود خواهد داشت یا نه. اما مشخصا اعلام کرد که این امکان محدود به ایالات متحده خواهد بود؛ احتمالا به این دلیل که نیاز به دریافت اطلاعات شبکه برق محلی دارد.

بارگذاری آی‌او‌اس ۱۶ هم‌اینک امکان‌پذیر است و این سیستم عامل حالا شامل طیفی از ویژگی‌ها از قبیل صفحه تحول‌یافته و جدید و شخصی‌‌تر قفل گوشی است.

© The Independent

بیشتر از تکنولوژی