آیفون جدید احتمالا دوباره به شما نشان می‌دهد که دقیقا چقدر شارژ دارید

شایعات حاکی از آن است که آیفون ۱۴ پرو ممکن است دوباره از یک نشانگر باتری درست‌و‌حسابی استفاده کند

آیفون تا مدت‌ها نشانگر باتری دقیقی ارائه می‌کرد که نشان می‌داد  چند درصد شارژ باقی مانده است-Getty Images via AFP

طبق شایعات، اپل احتمالا با عرضه آیفون ۱۴ پرو جدید، نشانگر باتری درست را [که در مدل‌های قبلی حذف شده بود] بازمی‌گرداند.

آیفون تا مدت‌های طولانی [پس از ظهورش]، نشانگر باتری دقیقی ارائه می‌کرد که نشان می‌داد دقیقا چند درصد شارژ باتری باقی مانده است؛ اما با عرضه آیفون اکس که شیاری در بالای نمایشگر را با خود به همراه آورد و دیگر فضایی برای چنین نشانگری باقی نگذاشت، این وضعیت تغییر کرد.

از آن زمان به بعد، کاربران مجبور بودند حدس بزنند چه مقدار شارژ در باتری باقی مانده است. در واقع یک نشانگر بصری به شکل باتری را نشان می‌دهد که با گذشت زمان خالی می‌شد- و کاربران برای دیدن مقدار دقیق باتری، باید صفحه را بکشند و وارد مرکز کنترل شوند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

اپل اعلام کرد که در به‌روزرسانی بعدی آی‌اواس۱۶ (iOS 16)، احتمالا این [نمایش] درصدی را داخل نشانگر باتری قرار دهد اما چنین تغییری انتقادهای منفی پیاپی و شدیدی را از کاربرانی که استدلال می‌کنند این مورد از هر دو این گزینه‌ها هم بدتر است، دریافت کرد.

با این حال، شایعه شده که آیفون ۱۴ پرو جدید این شیار را حذف و یک بریدگی بالای صفحه را جایگزین آن کرده است. بر اساس گزارش جدید مک رومرز، این موجب می‌شود روی نمایشگر فضای اضافی فراهم شود تا درصد بازگردانده شود.

این گزارش همچنین جزئیاتی را از این شایعه که صفحه نمایش در آیفون ۱۴ پرو همیشه روشن است، شرح می‌دهد. کاربران با استفاده از تصاویر پس‌زمینه ویژه‌ای که قسمت کوچکی از عکس را نشان می‌دهند، می‌توانند ظاهر دستگاه خود را در زمانی که صفحه نمایش به طور فعال استفاده نمی‌شود، تغییر دهند.

این گزارش نشان می‌دهد که ویجت‌ها [یا اصطلاحا ابزارک‌ها] روی صفحه قفل آیفون در حالت تاریک و غیرفعال نیز نشان داده می‌شوند اما ناپدید و محو می‌شوند به‌ گونه‌ای که اثرشان در صفحه نمایش نماند.

اپل آیفون جدید را در یک رویداد [ایونت] پخش زنده در ۷ سپتامبر معرفی خواهد کرد.

© The Independent

بیشتر از تکنولوژی