محبوبیت «حمام‌های معنوی» در تیک‌تاک

حمام‌های معنوی که به‌تازگی در رسانه‌های اجتماعی پرطرفدار شده‌اند، مملو از گلبرگ گل، شمع‌ و اکسیرهای مختلف‌اند

ایده حمام معنوی این است که حین مراقبه، بدن خود را زیر آب ببرید- canva

رها شدن از خستگی روزانه یا آماده شدن برای روز عروسی، هر کدام این‌ها که باشد، یک وان گرم حمام می‌تواند کمک بزرگی محسوب شود، اما جدای از تاثیر فیزیکی که لمیدن در آب ولرم بر بدن ما دارد، آیا می‌توان ترتیبی داد که روح و روان ما هم از آن لذت ببرد؟

حمام‌های معنوی که به‌تازگی در شبکه‌های اجتماعی، به‌ویژه تیک‌تاک پرطرفدار شده‌اند، مملو از گلبرگ‌های گل، شمع‌ و اکسیرهای مختلف‌اند و با فضایی تزئین‌شده، آرامش‌بخش و دلپذیر به نظر می‌آیند.

انسان برای قرن‌ها، با آب رابطه‌ای معنوی داشته است. انسان‌ها از یونان تا هند باستان، از مصر تا چین و حتی در غسل‌های مذهبی، از حمام همچون راهی برای التیام روح یا پاک‌سازی روح و ذهن خود استفاده کرده‌اند و به نظر می‌رسد میلیون‌ها علاقه‌مند مدرن نیز همین راه را در پیش گرفته‌اند، بیش از ۲۹.۹ میلیون بازدید از هشتگ «حمام‌‌های معنوی» (#spiritualbaths) در تیک‌تاک گواهی بر این امر است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

ایده حمام معنوی این است که حین مراقبه، بدن خود را زیر آب ببرید. بهترین بخش حمام معنوی این است که می‌توانید خودتان آن را بسازید؛ از موادی که وان خود را با آن پر می‌کنید و موسیقی که انتخاب می‌کنید گرفته تا شمع‌های عطری و موضوع خاصی که برای مراقبه و تمرکز برمی‌گزینید.

صحنه را آماده کنید

صحنه را با یک موسیقی آرام آماده کنید. چند شمع روشن کنید که بهترین راه برای ایجاد فضایی معنوی در حمام است. می‌خواهید یک پله بالاتر بروید؟ سعی کنید از بخور‌های طبیعی که مزایای فوق‌العاده‌ای مانند کاهش اضطراب، استرس و سردرد دارند، استفاده کنید.

 مواد دلخواه را به آب اضافه کنید

موادی که می‌توانید به وان آب خود اضافه کنید، بی‌پایان‌اند. پوستتان خشک است؟ چند قطره روغن درخت چای اضافه کنید. پوستتان حساس است؟ نمک اپسوم یا نمک هیمالیا می‌تواند به نرم‌شدن پوست‌های مبتلا به پسوریازیس، کاهش آفتاب‌سوختگی یا رفع کبودی یا مویرگی‌شدن پوست کمک کند. پوستتان چرب است؟ لیمو به رفع این مسئله کمک می‌کند. اگر هوس چیزی مجلل‌تر دارید، می‌توانید برخی از گلبرگ‌های رز، برگ بو، مریم گلی، نعناع و اسطوخودوس را نیز استفاده کنید که می‌توانند به کاهش استرس، شل‌شدن عضلات سفت و گرفته و رفع مشکلات گوارشی کمک کنند.

بیشتر از زندگی