ایمپلنت پستان می‌تواند موجب افزایش احتمال بروز سرطان شود

لنفوم نوعی سرطان دستگاه ایمنی بدن، و کارسینوم سلول سنگفرشی نوعی سرطان پوست است

این ایمپلنت‌ها زیر بافت پستان یا عضله قفسه سینه قرار می‌گیرند تا اندازه پستان را افزایش دهند- Canva

سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) در خصوص خطرات [ابتلا به] انواع دیگری از سرطان‌ها در افرادی که «ایمپلنت» (بافت مصنوعی یا پیوندی جایگزین) پستان دریافت می‌کنند، هشدار داد.

این پژوهش به گزارش‌هایی از [بروز] سرطان‌ها، از جمله کارسینوم سلول سنگفرشی (SCC) و لنفوم‌های مختلف در بافت‌های جای زخم استناد کرد که در اطراف ایمپلنت‌های پستان ایجاد می‌شود، و افزود که این موارد، همان بدخیم‌هایی نیستند که در اطلاع‌رسانی قبلی سازمان غذا و داروی ایالات متحده توضیح داده شد.

لنفوم‌ نوعی سرطان دستگاه ایمنی بدن، و کارسینوم سلول سنگفرشی نوعی سرطان پوست است.

این نهاد فدرال گفت: «سازمان غذا و داروی آمریکا از طریق نظارت پسابازاریابی مستمر بر ایمپلنت‌های پستان و همکاری مداوم ما با نهادهای ذینفع بیرونی، از این گزارش‌ها مطلع شد.»

سازمان غذا و داروی ایالات متحده گفت که این موارد نادر است، و افزود که تاکنون از وجود کمتر از ۲۰ مورد کارسینوم سلول سنگفرشی و کمتر از ۳۰ مورد لنفوم مختلف در کپسول‌های اطراف ایمپلنت پستان مطلع شده است.

این ایمپلنت‌ها ابزارهای طبی‌اند که در زیر بافت پستان یا عضله قفسه سینه قرار می‌گیرند تا اندازه پستان را افزایش دهند، یا بافتی را که به دلیل سرطان یا آسیب و جراحت از دست رفته است، جایگزین کنند.

این ابزارها در ایالات متحده با سرم سالین یا ژل سیلیکون پر می‌شوند و هر دو نوع آن‌ها دارای یک لایه بیرونی از جنس سیلیکون است.

سازمان غذا و داروی ایالات متحده خاطرنشان کرد که ۱۰ گزارش در مورد کارسینوم سلول سنگفرشی مرتبط با ایمپلنت پستان و ۱۲ گزارش در خصوص لنفوم‌های مختلف مربوط به ایمپلنت پستان دریافت کرده است.

این سازمان گفت که تیم‌های آن به جمع‌آوری و تحلیل داده‌های موجود از منابع ادامه خواهند داد تا [میزان] بروز سرطان در بافت جای زخم (کپسول) اطراف ایمپلنت پستان را سنجش و ارزیابی کنند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

اگرچه به گفته این نهاد فدرال، وقوع چنین کارسینوم یا لنفومی در ناحیه کپسول ممکن است نادر باشد، سازمان غذا و دارو گفت که مردم باید آگاه باشند که پیش از این، چند مورد [از این سرطان‌ها] به این سازمان گزارش شده است.

این سازمان اشاره کرد که «میزان بروز و عوامل خطرزا درمورد کارسینوم سلول سنگفرشی و لنفوم‌های مختلف در کپسول اطراف ایمپلنت پستان در حال حاضر ناشناخته است»، و افزود که برخی از علایم و نشانه‌های گزارش‌شده شامل تورم، درد، توده یا تغییرات پوستی است.

این سازمان مسئول حفاظت و ترویج سلامت عمومی در ایالات متحده خاطرنشان کرد که «این یک مسئله نوظهور است و شناخت ما از آن در حال گسترش است. به همین دلیل، سازمان غذا و دارو از ارائه‌دهندگان مراقبت‌های بهداشتی و افرادی که ایمپلنت‌های پستان دارند، درخواست می‌کند که موارد کارسینوم سلول سنگفرشی، لنفوم، یا هر نوع سرطان دیگری در اطراف ایمپلنت پستان را به سازمان غذا و دارو گزارش دهند».

این سازمان از کسانی که ایمپلنت دریافت کرده‌اند، می‌خواهد «تا زمانی که» ایمپلنت دارند، آن‌ را تحت نظر داشته باشند و در صورت مشاهده هرگونه تغییر غیرطبیعی در پستان‌ها یا ایمپلنت‌ها، سریعا با ارائه‌دهندگان مراقبت‌های بهداشتی یا جراح خود صحبت کنند.

سازمان غذا و دارو از افراد خواست، در صورتی که دچار مشکلی در ایمپلنت‌های پستان خود شده‌اند، از طریق «مدواچ» (MedWatch)، برنامه اطلاعات ایمنی و گزارش‌دهی عوارض جانبی سازمان غذا و دارو، گزارشی ارسال کنند.

این سازمان از ارائه‌دهندگان مراقبت‌های بهداشتی خواست که برای تشخیص [بهتر]، در هنگام معاینه نمونه‌های ایمپلنت پستان، کلیه یافته‌ها و تشخیص‌های احتمالی خود را توضیح دهند و مشخص کنند.

سازمان غذا و داروی ایالات متحده در بیانیه‌ای اعلام کرد: «موارد کارسینوم سلول سنگفرشی، لنفوم، و هر نوع سرطان دیگری در کپسول اطراف ایمپلنت پستان را به سازمان غذا و دارو گزارش دهید. گزارش سریع عوارض جانبی می‌تواند به سازمان غذا و دارو کمک کند تا خطرات مرتبط با این ابزار‌های پزشکی را شناسایی کند، و به شناخت بهتری از آن دست یابد.»

© The Independent