بی‌نظمی آشنا در رونمایی از کاپ جام جهانی در تهران

نمایندگان فیفا با دیدن ازدحام تصمیم گرفتند جام را در جعبه ویژه‌اش بگذارند و مراسم نیمه‌تمام ماند

مراسم رونمایی از کاپ جام جهانی در تهران به‌دلیل بی‌نظمی و ازدحام حاضران روی صحنه نیمه‌تمام ماند و نمایندگان فیفا این کاپ را در جعبه ویژه‌اش قرار داده و مهر و موم کردند.

فیفا پیش از شروع جام جهانی ۲۰۲۲، کاپ این تورنمنت را در کشورهای صعودکرده به جام جهانی به نمایش می‌گذارد و بعد از استرالیا، امروز پنجشنبه ۱۰ شهریور نوبت ایران بود که میزبان آن باشد، ولی این مراسم هم مثل بیشتر مراسم ورزشی در ایران با بی‌نظمی و هرج‌ومرج برگزار شد. فدراسیون فوتبال مدعی بود که در برگزاری جام جهانی به قطر کمک خواهد کرد، ادعایی که هیچ پشتوانه‌ای نداشت. برگزاری بسیار بی‌نظم مراسم رونمایی از کاپ نشان می‌دهد که فوتبال ایران با آن ادعا فاصله زیادی دارد.

این مراسم در برج میلاد تهران برگزار می‌شد و آندره واشکوویچ، سارا گاندویی و کریس اکتلی، نمایندگان فیفا بودند که جام را به تهران آوردند. در شروع مراسم احمدرضا عابدزاده، دروازه‌بان ایران در جام جهانی ۱۹۹۸، و مهدی چمران، رئیس شورای شهر تهران، کسانی بودند که پوشش روی جام را برداشتند.

مهدی تاج، رئیس جدید فدراسیون فوتبال، و دراگان اسکوچیچ و حمید استیلی، سرمربی و سرپرست تیم ملی، در این مراسم حضور داشتند. محمد فنایی، علیرضا فغانی، حسین فرکی، سیروس دین‌محمدی، خداداد عزیزی، نیما نکیسا، حسن روشن، حمید درخشان، بهتاش فریبا، اکبر مالکی، علی اصغر مدیرروستا، ریکاردو ساپینتو و ژوزه مورایس دیگر چهره‌های فوتبالی بودند که برای این مراسم به برج میلاد رفته بودند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

تاج یکی از افرادی بود که برای صحبت روی صحنه رفت و البته اشتباه‌هایی در حرف‌هایش داشت. او ششمین حضور ایران در جام جهانی را پنجمین نامید و مدعی شد که ایران در جام جهانی روسیه بهترین تیم آسیایی بود، در حالی‌که در همان تورنمنت، ژاپن موفق شد از گروهش صعود کند.

رئیس جدید فدراسیون فوتبال گفت: «ما فوتبالی‌ها دنیا را به دو قسمت تقسیم می‌کنیم؛ گروهی که در جام جهانی هستند و گروهی که در جام جهانی نیستند. برای پنجمین بار به جام جهانی می‌رویم. در دوره قبل عملکرد خوبی در جام جهانی داشتیم. امیدوارم دفعه بعد که از جام جهانی صحبت می‌کنیم به عملکرد خوب ایران در قطر اشاره کنیم. موفقیت در جام جهانی کار دشواری است اما حتما با حضور جوانان ما عملی است. نمایندگان فیفا و ای‌اف‌سی (AFC) هستند. ما افتخار آسیا هم هستیم. ایران بهترین نتایج را برای آسیا در دوره قبل رقم زد. ما برای آسیا هم افتخار بودیم. امیدوارم آسیا به کشور ما که در مجموع در حوزه فوتبال، فوتسال و فوتبال ساحلی در قله قاره است، ببالد.»

جواد خیابانی مجری این مراسم بود و به مهمانان گفت که همه می‌توانند با جام عکس بگیرند. بعد از این بود که ازدحام روی صحنه زیاد شد. طبق پروتکل تنها شش نفر می‌توانستند روی صحنه کنار جام باشند و نمایندگان فیفا با دیدن ازدحام تصمیم گرفتند آن را در کیف مخصوصش بگذارند. البته خیابانی بعد از مراسم گفت که منظورش این نبوده همه همزمان روی صحنه بیایند و مسئولیت نظم مراسم به عهده او نبوده است.

ایران و دانمارک تنها کشورهای صعودکرده‌اند که پیش از این میزبان کاپ جام جهانی نبوده‌اند، ولی مراسم تهران با خاطره خوبی به پایان نرسید.

بیشتر از فوتبال