صدرنشینی، هدیه پرسپولیس به تماشاگران زن

بازی پرسپولیس – نفت آبادان، دومین بازی لیگ برتر بود که با حضور تماشاگران زن برگزار شد

اولین حضور هواداران زن پرسپولیس برای یک بازی لیگ برتر در ورزشگاه آزادی، با خاطره خوشی به پایان رسید و این تیم با برتری دو بر صفر مقابل صنعت نفت آبادان، توانست برای نخستین بار در این فصل صدرنشین شود.

پس از فشار چند ساله فیفا برای لغو ممنوعیت ورود تماشاگران زن، سازمان لیگ هفته گذشته اعلام کرد که برای بازی استقلال – مس کرمان ۵۰۰ بلیت در اختیار این گروه قرار می‌گیرد، اما با شروع بازی، زنان بیشتری وارد ورزشگاه آزادی شدند.

این هفته هم قرار بود فقط ۵۰۰ بلیت در اختیار تماشاگران زن قرار گیرد، ولی وقتی لوکادیا در دقیقه ۲۷ گل زد و به سمت سکوها رفت، مشخص شد که استقبال تماشاگران زن خیلی بیشتر بوده است.

یحیی گل‌محمدی، سرمربی پرسپولیس، که قبل از بازی به سمت جایگاه زنان رفته و عکس یادگاری گرفته بود، این برد را به آن‌ها تقدیم کرد و گفت: «به نوبه خودم این برد را به هواداران خاص پرسپولیس که زنان بودند، تقدیم می‌کنم. حضور آن‌ها خیلی پرشور و بانشاط بود. از تک تک آن‌ها در کنار سایر طرفداران تیم تشکر می‌کنم که این جو را راه انداختند. با حضور آن‌ها حیف بود بازی را نمی‌بردیم.»

مرتضی پورعلی‌گنجی، مدافع جدید پرسپولیس، که برای نخستین بار توانست برای این تیم بازی کند، نیز درباره این رخداد گفت: «امیدوارم حضور بانوان ادامه‌دار باشد و خانواده‌ها بیایند و از بازی‌ها لذت ببرند.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

هواداران زن سپاهان هم مثل چند تیم دیگر شهرستانی، امیدوار بودند که این هفته بتوانند به ورزشگاه بروند، ولی بازی این تیم مقابل فولاد که به دلیل وضعیت بد چمن ورزشگاه نقش‌جهان به فولادشهر منتقل شده بود، بدون حضور آن‌ها برگزار شد. سپاهان در این بازی بدشانس بود و با گل دقیقه ۹۱ پاتوسی شکست خورد تا اولین باخت این تیم با مورایس ثبت شود.

سپاهان تا پایان هفته سوم صدرنشین بود، ولی با این شکست، بعد از پرسپولیس و فولاد، در رده سوم قرار گرفت. مربی پرتغالی سپاهان درباره اشتباه یاسین سلمانی که منجر به گل فولاد و این شکست شد، گفت: «بازی خوبی از خودمان نشان داده‌ایم. فکر نمی‌کنم کار جدیدی باید انجام دهیم، چون اشتباهات فردی همیشه وجود دارد. بازیکنی که در این بازی اشتباه کرد، در دو پیروزی قبلی بسیار به من کمک کرد.»

سازمان لیگ پیش از این اعلام کرده است که علاوه بر ورزشگاه آزادی، هفت ورزشگاه دیگر هم زیرساخت‌های مناسب برای میزبانی از زنان دارند، و باید دید چه زمانی مجوز حضور تماشاگران زن در شهرستان‌ها صادر خواهد شد.

هفته پنجم لیگ برتر، دوشنبه و سه‌شنبه هفته آینده برگزار می‌شود.

بیشتر از فوتبال