انفجار در مسیر کاروان خودرو‌های نظامی طالبان در کابل

منابع خبری از کشته شدن شش طالب و دو شهروند غیرنظامی در این انفجار خبر می‌دهند

انفجاری عصر روز چهار شنبه کاروان نظامی طالبان را آماج قرار داد عکس از AFP/Wakil Kohsar

انفجاری عصر چهارشنبه، ۹ شهریور ۱۴۰۱ (۳۱ شهریور)، بخشی از کابل، پایتخت افغانستان، را تکان داد. 

منابعی در کابل به ایندیپندنت فارسی می‌گویند که در مسیر عبور یک کاروان نظامی خودرو‌های طالبان که از جاده شمال به سوی شهر کابل در حرکت بود، عصر چهارشنبه، ۹ شهریور، در محلی نزدیک به ساختمان ناحیه ۱۷ در منطقه کوتل خیرخانه، انفجاری رخ داد. به گفته منابع خبری، این کاروان خودرو‌های نظامی طالبان از مراسم همایش این گروه از پایگاه نظامی بگرام به شهر برمی‌گشت.

طالبان وقوع این انفجار را تایید کرده‌اند و گفته‌اند که در این رویداد دو تن کشته، و سه تن مجروح شده‌اند. هویت کشته شدگان اعلام نشده است. به گفته طالبان، یکی از خودروها که حامل مواد منفجره بود، در حوزه ۱۷ منفجر شده است.

در همین حال، منابع خبری از کشته شدن شش طالب و دو شهروند غیرنظامی در این انفجار خبر می‌دهند.

تاکنون شخص یا گروهی مسئولیت این انفجار را بر عهده نگرفته است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

طالبان روز چهارشنبه، ۹ شهریور، نخستین سالگرد خروج آخرین سربازان امریکایی از افغانستان را در مراسمی رسمی در پایگاه نظامی بگرام گرامی داشتند و گروه‌های انتحاری و انفجاری طالبان، در این مراسم رزمایش اجرا کردند. کاروان خودرو‌های طالبان که انفجار مزبور در مسیر آن رخ داد، از مراسم پایگاه بگرام به شهر کابل برمی‌گشت. 

روز یکشنبه، ۶ ماه شهریور، نیز انفجاری در استان کنر، یک خودرو طالبان را هدف گرفت و در اثر آن چهار طالب کشته، و شش طالب دیگر مجروح شدند. مسئولیت آن انفجار را شاخه خراسان گروه داعش پذیرفت.

پیش از این، در دورانی که دولت‌های حامد کرزی و اشرف غنی با حمایت نیرو‌های خارجی بر افغانستان حکومت می‌کردند، طالبان روزانه با انفجار‌ها و حمله‌های انتحار‌ی، نهاد‌ها و وسایل نقلیه نظامی و غیرنظامی را هدف می‌گرفتند. طالبان به راه‌اندازی صد‌ها حمله انتحاری و انفجاری که به کشته شدن هزاران تن از نیروهای نظامی و شهروندان غیرنظامی در افغانستان انجامیده است، متهم‌اند و در اغلب موارد، با ارسال بیانیه‌هایی به رسانه‌ها، مسئولیت آن حمله‌ها را می‌پذیرفتند.

بیشتر از جهان