حمله طالبان به مراسم عروسی در ننگرهار ۳ کشته بر جا گذاشت

گفته می‌شود علت حمله به این جشن پخش موسیقی بوده است

سخنگوی طالبان این حمله را تایید کرد اما گفت مهاجمان «با استفاده از نام طالبان» حمله کردند‌ـ REUTERS/Jorge Silva

نیروهای طالبان جمعه شب به‌‌دلیل پخش موسیقی، به یک جشن عروسی در ولایت ننگرهار افغانستان حمله کردند و سه نفر را کشتند و بیش از ده نفر را زخمی کردند. منابع متعدد محلی و خبرگزاری اسپوتنیک روسیه این خبر را تایید کرده‌اند.

ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان، نیز ضمن تایید وقوع این حادثه، گفت سه نفر «با استفاده از نام طالبان» اقدام به این کار کرده‌اند. صحبت‌های گنگ مجاهد نشان نمی‌دهد که رابطه این مهاجمان با مرکز طالبان در ننگرهار دقیقا چه بوده است. مجاهد گفت «دو فرد مشکوک» در پی این اتفاق بازداشت شده‌اند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

اعضای خانواده برگزارکننده عروسی به تلویزیون طلوع گفتند مهاجمان سربازان محلی بوده‌اند. نور حضرت، از اقوام کشته‌شدگان، به این رسانه افغان گفت: «به من گفتند که طالبان آمده‌اند. من برایشان گفتم که جوانان هستند. بگذار که موسیقی می‌نوازند. من را دور کرد و شلیک گلوله را آغاز کردند. این بچه‌ها را زخمی کردند و دو تن دیگر را شهید ساختند.»

مقام‌های محلی ننگرهار هم این اتفاق را تایید کرده‌اند. زخمی‌های حادثه به شفاخانه ولایتی ننگرهار منتقل شدند.

به گفته شاهدان عینی، مهاجمان ابتدا سازها را شکستند و سپس، به مهمان‌ها شلیک کردند. حدود ۵۰ نفر در این مهمانی حضور داشتند و حمله حوالی ساعت ۱۰ شب آغاز شد.

امرالله صالح، معاون سابق رئیس‌جمهوری افغانستان، در توییتر با اشاره به این اتفاق، آن‌ را محکوم کرد. صالح به انگلیسی نوشت: «پاکستان ۲۵ سال طالبان را تعلیم داده است تا فرهنگ افغانستان را نابود کنند و به‌جای آن افراط‌گرایی ساخت سازمان اطلاعات پاکستان را بنشانند تا خاک ما را کنترل کنند. این کار حالا در جریان است.»

او در ادامه توییتش به فارسی نوشت: «طالب باید گم شود و مقاومت نیاز ملی است.»